Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #1 Skrevet 11. januar 2011 Va på en finere fem-retters jobbrelatert middag, og drakk alkoholfri vin i og med at jeg er høygravid. Jobber i utelivsbransjen og er veldig interesert i vin, så synes det er kjedelig å kun drikke en type vin til en fem retters middag der hver vin er tilpasset hver rett. Men det er aberet med å være gravid, så derfor satt jeg der med den ene typen de hadde av alkoholfri. Men under middagen fikk de andre servert en ny type vin som nettopp har komt på markedet, og de skrøt uhemmet av den. Derfor tok jeg en munn av sambo sitt glass for å smake. Dette reagerte en av de andre med bordet sterkt på. Alvorlig talt, en munn vin! Finnes det virkelig folk som tror en munn vin er skadelig???
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #2 Skrevet 11. januar 2011 Nei, det er det ingen som tror. En munn er så lite at alkoholen forsvinner før den når blodet. Man får i seg mer alkohol av en munkholm
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #3 Skrevet 11. januar 2011 Folk er hysteriske. Dette var i tillegg uintelligent. Jeg tror du kunne tatt deg et halvt glass av vinen uten at det burde være et problem. Men nå er jeg ingen ekspert, altså. Men det må være lov å tenke selv. Folk er som sauer: "Myndighetene sier null alkohol, altså: en munnfull: mer en null. OI! SKADELIG!" Jeg merker jeg blir irritert.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #4 Skrevet 11. januar 2011 Du smakte sikkert på vinen fordi du ville, og jeg hadde nok tenk at det ikke er farlig, men ganske unødvendig uansett. Jeg ville nok heller mer bestilt brus/iste/juice/vann med smak eller noe sånt om jeg virkelig var så lei samme smak.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #5 Skrevet 11. januar 2011 Mange hysteriske folk der ute... Jeg hadde glatt gjort det samme som deg.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #6 Skrevet 11. januar 2011 Ja folk er hysteriske. Har selv tatt et halvt glass vin i et bryllup, og ett halvt glass champis i utdrikningslaget. Fikk ingen kommentarer på det. Så små mengder så sjeldent har ingen betydning
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #7 Skrevet 11. januar 2011 Selfølgelig smakte jeg fordi jeg ville. Har da aldri sagt noe annet. Egentlig ville jeg drukket flaskevis, men det gjør jeg ikke når jeg er gravid Det jeg reagerte på var den andres reaksjon. En munn vin er ikke skadelig, HI
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #8 Skrevet 11. januar 2011 Hysterisk av denne kollegaen. Jeg elsker også mat og smaken av ulike viner til maten. Vi har vært ute to ganger etter uke 25 og jeg har tatt ett halv glass vin til maten, da nipper jeg over flere timer.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #9 Skrevet 11. januar 2011 Brus eller iste?? Det kan da vikelig ikke sammenlignes med en ordentlig vin som er tilpasset retten. Tydelig at du ikke har greie på verken mat eller vin. Brus dreper jo smaken. Nei ros til HI som ikke smakte på hver eneste vin. Det hadde jeg gjort
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #10 Skrevet 11. januar 2011 Hva som er unødvendig med en munn vin? Det gjør like lite skade som en munn brus, eller vann for den sak skyld
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #11 Skrevet 11. januar 2011 Jeg nipper også til et halvt glass vin en skjelden gang innimellom, til en bedre middag, men det er ikke noe jeg hadde ropt høyt om til hvemsomhelst. Folk er utrolig fordomsfulle. Tenker at de som er mest hysteriske er de som har null peiling på hva de prater om
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #12 Skrevet 11. januar 2011 Kjempeteit. Selvsagt er det ikke skadelig.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #13 Skrevet 11. januar 2011 nå er ikke jeg noe vinmenneske, men jeg har hørt at det faktisk er bra med ett glass vin innimellom i svangerskapet...!?
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #14 Skrevet 11. januar 2011 Jeg var i Roma da jeg var høygravid og nippet til vin for å få smaken i munnen, var såvidt jeg drakk nok til å svelgen engang. Men i Roma synes de jeg var rar som ikke drakk. Jeg pekte på magen og da bare ristet de på hodet og spurte om jeg ikke liker vin? Nordmenn er hysteriske.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #15 Skrevet 11. januar 2011 Men nå er det nå en gang slik at alkohol KAN være veldig skadelig for den i magen og at man ikke vet hvor mye som skal til for det enkelte foster/barn. Derfor anbefaler de totalavhold. At du er villig til å ta sjansen er greit for meg, ditt barn. Og ja, det er lov å tenke selv, men det er ikke alltid det man tenker er så mye mer lurt enn det som er anbefalt av helsemyndigheter med god grunn.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #16 Skrevet 11. januar 2011 Nei en munn vin KAN IKKE være skadelig. Det er så lite at det ikke blir alkoholprosent i blodet. Det gjør det heller ikke av ett halvt glass. Sånne som deg har virkelig ikke peilig på hva du prater om. Regner med du er totalt avholds og ikke skjønner hvordan alkohol fungerer. Denne var til 19.50
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #17 Skrevet 11. januar 2011 Nei en munn vin KAN IKKE være skadelig. Det er så lite at det ikke blir alkoholprosent i blodet. Det gjør det heller ikke av ett halvt glass. Sånne som deg har virkelig ikke peilig på hva du prater om. Regner med du er totalt avholds og ikke skjønner hvordan alkohol fungerer. Denne var til 19.50
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #18 Skrevet 11. januar 2011 Nei, er ikke villig til å ta sjansen så derfor tok jeg en munn av glasset. Hadde det ikke vært for reaksjonen jeg fikk så hadde jeg nok tatt en munn til. Dette kvalifiseres ikke som å ta noe sjanse da det er så små mengder. HI
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #19 Skrevet 11. januar 2011 Var godt å lese at flere er enig med meg. Hadde nesten trodd jeg skulle bli slaktet av hysteriske dibbere, men ble positivt overrasket. Og så vil jeg bare legge til at jeg har jobbet i barnehage, å sett konsekvensene av alkoholskadet barn, så dette er ikke noe å kimse av, og jeg tar ikke lett på det, men nipping av et glass innimellom er ikke å ta noen kjangser. HI
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #20 Skrevet 11. januar 2011 Jeg tror heller ikke det er skadelig med så lite. Men hun som kommenterte hadde ikke noen rett i å reagere, det ville jeg oppfattet som frekt iallefall om jeg var i din situasjon.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #21 Skrevet 11. januar 2011 Det er tull. Det bygger på at reødvin inneholder noen stoffer som er bra fr deg, men det oppveier ikke alkoholen som kan skade fosteret.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #22 Skrevet 11. januar 2011 Nei, Italienere er uopplyste... Tror ikke den munnfullen var skadelig bare så det er sagt.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #23 Skrevet 11. januar 2011 Nei, normenn er hysteriske. Italienerne er ikke de eneste som tenker slik. Frankrike anbefaler vin til gravide
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #24 Skrevet 11. januar 2011 Ja syntes det var på kanten frekt av henne, men klarte heldigvis å bite det i meg. Godt det finnes anonymforum man kan få ut frustrasjonen i stede for å lage en scene i resturangen HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå