Gå til innhold

Hva nå? Barns nysgjerrighet på kropp....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg opplevd noe jeg visste kom til å skje, men ikke så tidlig.

Min 3 åring og min 5 åring, samt deres venn på 6 ble "fersket" idet de utforsket kroppen til hverandre.

De hadde vist underlivene sine til hverandre, samt at gutten på 3 hadde slikket på penisen til han på 6 etter oppfordring fra 6 åringen.

Jeg er rolig, å vet jo dette er en del av det å være nysgjerrig, men allikevel synes jeg det er så ubehagelig. Hva skal man gjøre i en slik sak?

Jeg føler jeg bør fortelle det i bhgen, siden dette er noe som jeg tror barna kommer til å snakke om. Men hva ellers?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg reagerer på er slikkingen. Det er ikke normalt at en seksåring ber en treåring slikke ham på penis. Jeg ville fortalt det til pedleder, gjerne søkt råd om hva du bør eller ikke bør gjøre, og da unngår du også spekulasjoner hvis barna dine forteller historien på en eller annen måte som kan misforstås av barnehagen.

Skrevet

ja slikkingen reagere jeg også på, Det hørtes ikke bra ut.

Skrevet

#åringen slikker penis til 6 åringen er ikke en del av det å være nysgjerring, ikke normalt i det hele tatt, så dette ville jeg tatt på alvor

Skrevet

Du bør snakke med barnehagen, da slipper du iallefall eventuelle misforståelser. I tillegg kan du jo spørre om råd angående 6 åringen, siden du skriver at 6 åringen er en venn regner jeg med at det ikke er ditt barn.

Skrevet

Mulig jeg er naiv nå, men jeg tror det er sjelden at barn "leker oralsex" - jeg ville rådført meg med noen med peiling på atferd hos små barn.

Skrevet

Jeg har opplevd dette I BARNEHAGEN og det var også slikking involvert. Mange barn.

Dere tror masse dere damer, men jeg fikk beskjed om at det var normal atferd! Barnehagen tok kontakt med spesialist i barneatferd for å være sikker før de uttalte seg.

Selvfølgelig fikk jeg hetta det høres jo kvalmt ut.

Men med så masse blowjobs (høres ut som det er vanligere enn samleie) som blir skrevet om her på anonymforum er det ikke rart at et barn i ny og ne ser ting gjennom dørsprekken som vekker nysgjerrigheten en smule..

Skrevet

Jeg ville bare gjort barnehagen obs på at ungene er inne i en fase hvor de er litt vel ivrige på å utforske kroppen og ferdig med det. Ingen grunn til å utdype i det store og det vide og barna har jo ikke gjort noe galt.

Skrevet

Seksuell utforsking er helt normalt og ok, men at en 6 åring ber barna ber om å slikke på penis er IKKE normalt.. Og et tegn på at det KAN foregå misbruk.. av 6 åringen, be om en samtale med ped.leder med en gang.. Blir det bøåst under teppet, så gi beskjed til helsesøster eller fastlege.. I mine ører høres dette meget bekymringsfult ut, og er verdt og undersøke..

Hilsen førskolelærer

Skrevet

Signerer førskolelæreren..

Hilsen allmennlærer som underviser i bl.a. 1. klasse

Skrevet

og vi førskolelærere er jo spesialister på barneadferd, og tegn på misbruk osv.. Vi som har hatt om dette vet at dette KAN være tegn på at ting ikke er som de skal.. Og har plikt til å gi beskjed om dette videre, trenger ikke å være noe, da det er mange faktorer som spiller inn her, men faktum er at barn leker det de opplever hjemme, eller i hverdagen for å lære om ting.. og å leke slikking på kjønnsorganer, kan komme av å ha sett ting, men også av å ha opplevd det, ikke til oss å avgjøre, men det er deffinitivt alvorlig i ørene på en pedagog som tar jobben alvorlig... Som sagt, ingen vits i å blåse opp noe, før man vet sikkert, men alle barn som har opplevd misbruk, har på et eller annet tidspunkt prøvd å si fra... Er opp til omsorgspersonene rundt å tolke signalene, og å skaffe hjelp... Hilsen anonym 01.53

Skrevet

Synes ikke du bør bekymre deg over slikkingen. Men du bør ta det opp med 6 åringen. At det ikke er noe man gjør før man blir voksen. og at man skal være kjærester for å gjøre slikt. At begge må ville osv.

Høres kanskje uvanlig ut at det skjer, men helt normal oppførsel. Foregår nok mer enn foreldre aner og vil ane.. :-)

Skrevet

En ting til vi lærte i utdanningen, var at man skal stole på magefølelsen, den stemmer som regel alltid.. Er du bekymra så snakk med FAGPERSONELL... For all del ikke hør på alle fjortiser her inne.. Og ikke la det gå, det er ingen skam i å spørre om ting med folk som har utdanning.. Er en grunn til at folk går årevis på skole.. Please :) Håper du tar tak i dette !! Hilsen førskolelæreren

Skrevet

Anbefaler dere alle til å bestille å se denne, satte dypt inntrykk på meg denne : http://www.hjemmeverst.no/

Hilsen førskolelæreren som blir søvnløs av slikt !

Skrevet

Anbefaler dere alle til å bestille å se denne, satte dypt inntrykk på meg denne : http://www.hjemmeverst.no/

Hilsen førskolelæreren som blir søvnløs av slikt !

Skrevet

Signerer førskolelæreren jeg også. Under første året på førskolelære valgte gruppen min barns seksualitet som tema, kan ikke si at jeg fant noe i bøkene jeg leste om temaet (leste mange bøker, holder ikke at en velger en forfatter) som tilsier at slikking av kjønnsorganer skal være normal atferd som en lengre oppe skriver.

Skrevet

HI her

Jeg er ikke bekymret angående 6 åringen. Han er en velfungerende og sosial gutt som kanskje litt mer enn gjennomsnittlig morsomt med kropp osv. Han vokser nok opp til å være en meget seksuell person av seg, ikke værre enn det. Hans foreldre er nære venner av oss, så vi har kjent denne gutten hele livet hans. Dette er et barn vi kjenner, å har aldri hatt noen grunn til å tro noe om helst har skjedd med han/ blittt gjort mot han. Har snakket med moren hans og hun skal forsiktig ta dette opp med han.

Jeg har i dag snakket med ett par ansatte i bhgen da jeg leverte barna, å de kunne fortelle at de opplever mye slikt, enten de hører om det fra barna eller foreldrene gjør dem obs på hendelser.

Våre barn har verken nevnt eller spurt om noe ang gårdagen, så jeg regner med dette er noe som de alle 3 var med på, og at ingen av deres personlige grenser er brutt. 3 åringen er nok dessverre for liten til å skjønne sin egen grense, men ingen skade skjedd i hvertfall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...