Gå til innhold

Synes jordmoren min er hysterisk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg fant ut at jeg var gravid røyka jeg 20 sigaretter til dagen. Kutta umidellbart ned til 3-5 om dagen da testen viste to streker, og etter ett par mnd hadde jeg klart å kutte helt ut. Dette var da noe jeg aldri hadde trodd jeg skulle klare, så var ganske kry da jeg fortalte henne det, og fikk til svar "at det skulle jo bare mangle". Så spurte hun om mitt forhold til alkohol. Jeg sa at selfølgelig drikker jeg ikke, MEN hadde ett par fester før jeg visste at jeg var gravid (ikke planlagt). Fikk da til svar at det ikke var noe å gjøre med det, og så kom en lang monolog om alkoholskader. Var det virkelig nødvendig av henne??

Men det verste av alt var da hun spurte om jeg ville vurdere å sykemelde meg for drikkepress på jobb. Jobber som resturantsjef og smaker på vin mange ganger om dagen, men spytter det jo ut igjen. Det gjorde jeg jo også før jeg ble gravid så skjønner ikke problemet. Og de få gangene jeg har fått svelgt litt så får jeg heller ikke dårlig samvittighet. Er jo så små mengder at det tells ikke.

Så det jeg egentlig vil fram til er om alle jordmødre er så "hysteriske"? Hun får meg til å føle meg som det verste mennesket i verden, og jeg gruer meg i dagesvis før jeg skal til henne...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt mangel på empati og forståelse for andres situasjon ja...finnes det en annen jordmor du kan bytte til?

Skrevet

Er enig med jordmor om at det bare skulle mangle at du kutta ut røyken.

Men det med alkoholen var temmelig drøyt synes jeg. Hadde blitt irritert da.

Skrevet

Det er ett par til på helsestajonen ja. Kan man bare ringe å bestille time hos en annen, eller må man oppgi en grunn til å ville bytte?

Skrevet

Selfølgelig skulle det bare mangle, men det er vanskelig å slutte å røyke, og slettes ikke alle som klarer det. Hun hadde ikke trengt å svart så krasst, men heller vært litt oppmuntrende

Skrevet

syns du er kjempeflink til å ha gått fra 20 til 0! det er drøyt bra. vær stolt :)

Skrevet

Hei

Det er en pågående kampanje som er rettet mot alkoholbruk i svangerskapet. Jordmødrene er forpliktet til å ta opp dette og informere om skader ved bruk av alkohol. Så ikke ta dette personlig, hun gjorde bare det hun måtte.

Jeg fikk også hele tiraden, og jeg drikker ikke engang. Men det er for at alle skal få infoen, også de som skjuler at de drikker og lyver om det på kontrollene.

Skrevet

Min jordmor er også slik. Holdt et langt foredrag om pepsi max drikkingen min. Følte meg som den narkomanen da jeg kom ut derfra. Vet det ikke er sunt, men HALLO, det er mange andre ting jeg kunne gjort som var verre.. Give me a break!

Skrevet

Oida. Jeg drikker pepsi max hver dag..=/ Ikke så mye da men. Sambo er avhengig så det er liksom eneste brusen som er i hus..

Skrevet

Drikker også pepsi max og cola hver dag. Kan virkelig ikke tro det er skadelig

Skrevet

Det er jo upedagogisk av jordmødrene å være slik, for da risikerer de at ingen vil betro seg til dem mer.

Jeg nekter dessuten å tro at jordmødre på helsestasjonen er mer perfekte enn andre mennesker.

Skrevet

Min jordmor er perfekt. Skikkelig gladkristen, totalt avholds og ikke røyker. Har vært gift med samme mann i 40 år, og har to perfekte voksne barn og perfekte barnebarn. Gjorde den feilen at jeg spurte henne om hvor lenge etter en tur på byen jeg kunne amme. Trodde nesten hun skulle ringe barnevernet. Og det fordi jeg ville være med sambo på julebord 6 mnd etter fødsel. Galne, galne kvinnemenesket!

Skrevet

kjære alle sammen.. Si fra til jordmoren deres om at dere ikke vil høre slikt. Enkelt og greit. Selv er jeg gravid for tredje gang, og sa klart fra når min jordmor kom med hele sukker-tiraden for meg. Gutta mine er 8 og 10 år, så det er klart noen ting har forandret seg, og det skjønner jeg og tar hensyn til. Men jeg sitter ikke som en 6-åring og tar imot skjennepreken på helsestasjonen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...