Gå til innhold

Synes jordmoren min er hysterisk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg fant ut at jeg var gravid røyka jeg 20 sigaretter til dagen. Kutta umidellbart ned til 3-5 om dagen da testen viste to streker, og etter ett par mnd hadde jeg klart å kutte helt ut. Dette var da noe jeg aldri hadde trodd jeg skulle klare, så var ganske kry da jeg fortalte henne det, og fikk til svar "at det skulle jo bare mangle". Så spurte hun om mitt forhold til alkohol. Jeg sa at selfølgelig drikker jeg ikke, MEN hadde ett par fester før jeg visste at jeg var gravid (ikke planlagt). Fikk da til svar at det ikke var noe å gjøre med det, og så kom en lang monolog om alkoholskader. Var det virkelig nødvendig av henne??

Men det verste av alt var da hun spurte om jeg ville vurdere å sykemelde meg for drikkepress på jobb. Jobber som resturantsjef og smaker på vin mange ganger om dagen, men spytter det jo ut igjen. Det gjorde jeg jo også før jeg ble gravid så skjønner ikke problemet. Og de få gangene jeg har fått svelgt litt så får jeg heller ikke dårlig samvittighet. Er jo så små mengder at det tells ikke.

Så det jeg egentlig vil fram til er om alle jordmødre er så "hysteriske"? Hun får meg til å føle meg som det verste mennesket i verden, og jeg gruer meg i dagesvis før jeg skal til henne...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt mangel på empati og forståelse for andres situasjon ja...finnes det en annen jordmor du kan bytte til?

Skrevet

Er enig med jordmor om at det bare skulle mangle at du kutta ut røyken.

Men det med alkoholen var temmelig drøyt synes jeg. Hadde blitt irritert da.

Skrevet

Det er ett par til på helsestajonen ja. Kan man bare ringe å bestille time hos en annen, eller må man oppgi en grunn til å ville bytte?

Skrevet

Selfølgelig skulle det bare mangle, men det er vanskelig å slutte å røyke, og slettes ikke alle som klarer det. Hun hadde ikke trengt å svart så krasst, men heller vært litt oppmuntrende

Skrevet