Gå til innhold

Hvor lenge delammet du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er nå 7 mnd og får grøt, frukt og middag. Du verden for en matlyst!!!

Men fortsatt er puppen den store vinneren. Og jeg har melk i bøtter og spann.

Jeg er litt usikker på når jeg skal slutte med "kosepupp, trøstepupp, nattpupp" osv.

Hun trenger vel ikke så mye melk nå? For når jeg skal slutte, har jeg fått ordnet hjelp så jeg kan reise vekk en helg så hun ikke kjenner lukta av melk og meg.

Hvor lenge ga DU litt pupp innimellom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er anbefalt å amme til barnet er 2 år. Melken inneholder mange antistoffer som det er godt få med seg ved barnehagestart. Gutten min er 1 år, og jeg ammer han morgen + kveld og ellers før han skal sove dupp osv. Jeg merker at jeg har fått mindre melk i det siste, men håper det holder seg en liten stund til.

Skrevet

Til 17:55

Hvordan er det med melken om du er borte et døgn eller to? Jeg skal avgårde med kjæresten på romantisk tur og hadde håpet på å ikke måtte pumpe på turen (er så klønete av meg gitt)

Skrevet

Barnet mitt begynte med grøt osv da hun var 6 mnd, men sluttet ikke med pupp før hun var 25 mnd - fikk fast 2-3 ganger pr dag... Klart datteren din trenger melk! Ellers må du gi henne vann på flaske for å få i henne væske - da er morsmelk å foretrekke lenge ennå :-) Bortsett fra på natta, det bør dere slutte med ettersom du da får sove mer. Nattpupp er mest en dårlig vane for barn som spiser seg mette på kveldsmat.

Skrevet

Fullammet frem til 6 mnd, delammet frem til 9 mnd. Da var jeg gravid igjen (fant ikke ut før senere), og tustemor blånektet å ta puppen. Prøvde en stund, men det stinka mer og mer urin av bleiene, og hun fikk rett og slett ikke i seg nok væske, samtidig som hun fremdles nektet å ta så mye som et eneste sup. Hormonene må ha satt smak i melka, ifølge helsesøster, også fikk hun såpass med næring gjennom fast føde at hun likevel nektet pupp når hun ble tørst. Like greit - ble fryyyyktelig trøtt og uvel av å amme etter jeg ble gravid! ;-)

Skrevet

Jeg er ikke 17:55, men dette kan jeg svare på. Du MÅ ta med deg pumpa på tur, om så bare til bruk i nødsfall.

Jeg hadde stor produksjon av melk, og bare å være borte fra en amming ga merkbar spreng. Følelsen av spreng er verst de to første døgnene, før kroppen skjønner at det ikke er etterspørsel og bremser produksjonen. Så: Hvis du ønsker å benytte turen til å slutte å amme, bør du bare pumpe bort det verste overskuddet. Hvis du derimot ønsker å fortsette amming når du kommer hjem, bør du pumpe tomt noen ganger ila turen. Kjedelig hvis du egentlig ønsker å fortsette, for så å komme hjem med manglende produksjon. Produksjonen tar seg selvfølgelig opp igjen hvis du har en sugevillig unge.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...