Gå til innhold

Når sparsommeligheten tar av...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et vennepar som hadde det tøft økonomisk en periode da barna var små. Da la de seg til et levesett som var veldig økonomisk. Problemet er bare at de har tatt helt av og er nå gniene til det punktet at jeg lurer på om det nå går ut over barnas helse og oppvekst.

Det har i flere år vært en stående vits i omgangskretsen at når vi skal til dem, så må man spise på forhånd og ta på seg ull, for de serverer så knapt med mat, og har det så kaldt. Sist vi var der så var det et kyllinglår og et par skjeer ris til de voksne, og en skje ris og 4 kyllingvinger ( sånne små overvinger) til barna. Greit nok for de barna som var 4 år, kanskje, men 15 åringen vår ble langt fra mett...

Jeg har alltid trodd at denne snaue matserveringa var noe de gjorde når de hadde gjester, men at de spiste normalt ellers, men nå i jula ble jeg bekymret for at det ikke er sånn. Alle ungene deres er veldig tynne, stille og bleike. Jeg overhørte også at en av dem spurte om hun kunne få litt mer, men fikk da beskjed om å drikke et glass vann isteden. Foreldrene skryter masse av at de bruker så lite penger på alt, og det er omtrent det eneste de er opptatt av. Bl.a. hadde de funnet ut at en vitaminpille om dagen var billigere enn frukt og grønnsaker, og gjorde jo den samme nytten!

Jeg teller nå på knappene om dette er en sak for barnevernet eller helsesøster eller noe,eller om det er noe annet jeg kan gjøre. Litt hjelp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjipe folk er slitsomme... Skjønner ikke at de ikke ser det selv. Syns du skal snakke med noen i barnevernet og høre hva de sier. De kommer jo ikke til å ta barna, men kan kanskje gi dem litt veileding

Skrevet

Nei det tror jeg ikke det er. Kjenner selv slike folk, så de finnes. Tro det eller ei

Skrevet

Hadde ringt barnevernet med en gang!!!!

Skrevet

Men har du snakket med de direkte om dette? Jeg ville hvertfall satt pris på det om noen tok dette opp med meg først

Skrevet

Håper dette er tull...det går da pokker ikke an?

Skrevet

Nei, jeg er dessverre ikke et troll. Jeg har heller ikke snakket med dem. Vet ikke helt hvordan jeg skal ta det opp, for de er av den litt hårsåre typen. Jeg vet jo ikke om det er sånn, heller, mange unger er jo veldig tynne selv om de spiser som hester. Uff, vrient dette her...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...