Julymom2015 Skrevet 11. januar 2011 #1 Skrevet 11. januar 2011 Er ei jente på 21år vi har vært prøvere siden Oktober 2010, men ikke klaff denne gangen heller. kan evt vekt ha noe å si ? Jeg er ca.90 kg og 165 høy, men ikke noe spessiellt "feit". Legen min sier at så lenge jeg ikke går mer opp i vekt skal jeg ikke ha noe problemer. Jeg er regelmessig aktiv turgåer og er ellers mye i aktivitet på jobben. Vil si at jeg har et ganske så normalt kosthold også, godterier stortsett bare i helgene. Skal inn i vår 4 prøveperiode om 10 dager.. hva kan jeg evt gjøre for å få fortgang i prossessen ? Har liten tolmodighet nå..hehe.. bør jeg går til legen min ?
Gjest Skrevet 11. januar 2011 #3 Skrevet 11. januar 2011 Hei Sniker inn fra 2.trimester... For det første så er ikke 3 pp'er så veldig lenge å prøve. Det finnes vel heller ingenting en kan gjøre for å få fortgang i prosessen. De fleste leger utreder ikke før det har gått opp i mot et år med aktiv prøving. Vil også si at vekt har ofte en sammenheng med hvor vansklig det kan være å bli gravid. Nå vet ikke jeg hva slags beinbyggning du har, men vil ikke påstå at du høres "liten" ut heller. Jeg veide rundt 80 kilo før svangerskapet og er 173 høy, hadde da godt med polstring her og der. Ikke meningen å ta fra deg alt motet
Happy87 Skrevet 11. januar 2011 #4 Skrevet 11. januar 2011 Det er nok rett og slett for tidlig å si at du ikke får det til.. Er helt normalt og bruke ett år på å bli gravid så ikke begynn å stress enda;) Når det nærmer seg ett år kan du ta kontakt med legen din, men er altfor tidlig enda.. Ellers så er det noen som prøver bidronninggele eller vitex, men dette kan for noen rote til syklusene.. Ellers så kan du spise sunt, teste etter el og ligge med stumpen høyt etter samleie rundt el:) Masse lykke til videre!!
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 11. januar 2011 #5 Skrevet 11. januar 2011 Vi prøvde i 5 år før spiren satt, og jeg fikk tipset å anskaffe hund. Siden vi likevel hadde lyst på hund og snakket om å kjøpe så prøvde vi det. Etter noen mnd satt spiren. Selvfølgelig ingen vitenskapelig dokumentert sak, men... Hunden og gutten vår er i hvert fall veldig glad i hverandre (gutten er 13 mnd nå), og vi forguder dem begge to :-) Lykke til videre med prøvingen, vi prøver på nr. 2 nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå