Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #1 Skrevet 11. januar 2011 Min mann har en datter fra tidligere forhold, som er 16 år, Hun har brukt å være her feriene tidligere med oss, men denne gangen når vi har snakket om sommerferien sier hun at hun mest trolig ikke kommer ned hit, fordi hun ikke har lyst eller føler for det.. (?) , vi får bare ta det som det kommer. jeg tenker jo at hun er jo såpass stor at hun har nok andre interesser/aktiviteter sommeren som er mer gøyale enn å reise ned hit, og det er slik det skal være i den alderen.. og mannen min orker ikke å mase/spørre henne mer om det, for hun virker ikke interessert. Men hvordan planlegger dere ferietur feks, til sommeren? Jeg, mannen min og våre felles barn som er små reiser på en ukes ferie i sommer. Ferien er lagt opp med en del aktiviteter rettet mot barna i alderen 2 til 6 år. Vi har ikke inkludert datteren på denne turen denne gangen, mannen vil at vi skal reise alene uten datteren, (har vært litt konflikter siste gangene hun har vært her) og han sier når hun ikke er interessert i å komme hit sommeren i det hele tatt, så syns han ikke hun skal kunne komme hit "bare" fordi vi skal på ferietur... Han vil hun skal kunne komme hit fordi hun selv har lyst, og ikke fordi vi skal på tur. jeg vet ikke helt hva jeg skal si, for føler dette må han bestemme selv, men jeg føler meg "råtten" og føler jeg ikke da inkluderer henne? Jeg vet når datteren og moren får greie på at vi skal på tur så blir det styr, så hvorfor ikke ta det med en gang? Han kunne jo snakket med datteren og sagt det slik som det var. Hva han mener.. Men forholdet mellom dem er veldig anspent for tiden :s. Uff syns det er vanskelig dette. Hvordan løser dere slike situasjoner med mine dine våre barn?? Har "ny"familien "lov" å reise på ferie uten tidligere barn?? Hadde vært takknemlig for svar fra andre i lignende situasjoner. Ønsker ikke kritikk eller skittslenging, men saklige svar tilbake. :-)
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #2 Skrevet 11. januar 2011 Nå har ikke vi et slikt dilemma, men jeg syns absolutt dere skal legge planer for ferien. Når dere har opplegget klart så spør dere om hun vil være med, og at hun må bestemme seg ganske snart. Mest sansynlig vil hun ikke det, spesielt om det er tilrettelagt for småbarn.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #3 Skrevet 11. januar 2011 Selvfølgelig har dere lov til å reise på ferie uten henne. Min datter har aldri vært med far og hans nye familie på ferie. Det blir for mye styr for de. Stedatteren din er jo 16 år og tror neppe hun har noe interesse av å være med dere på ferie. Personlig var jeg med foreldrene mine på den siste ferien da jeg var 14 år, og etter det gadd jeg ikke mer. Det høres jo ut som om hun har vært med dere før, så da er det jo ingen krise at hun ikke blir med nå. Forøvrig har jeg aldri hørt om noen 16-åringer som er med foreldrene på ferie. Tror de færreste gidder det. Hvertfall ikke når ferien er lagt opp etter småbarns interesser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå