Gå til innhold

Skal dere ta influensavaksinen?


LilleMalin♀♂♂

Anbefalte innlegg

Jeg tok svineinfluensavaksinen i fjor og leser litt motsridene argumenter ift ny vaksinering. Jeg var hos legen i går og burde selvfølgelig spurt han da, men man glemmer jo gjerne det viktigste;)

Hva skal dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok også vaksinen for 1 år siden. Kommer ikke til å ta den omigjen da jeg tenker på at den man tok for et år siden må vel enda beskytte en del vil jeg tro. Mener at jeg leste et sted at ca 90% av de som tok vaksinen for 1 år siden ville enda ha god beskyttelse av den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke ta influensavaksinen. Har ikke hatt influensa før, og ser ikke på det som veldig sannsynlig at jeg før det i år heller. Skulle jeg få det, så får jeg tro at det går bra det og...det gjør jo tross alt det for de aller fleste.

 

En av bivirkningene hos gravide som tok vaksinen i fjor, var spontanabort, og selv om vaksinen i år ikke er den samme er jo også denne for svineinfluensa. Snakket med en jordmor om det, og hun sa at hun ærlig talt ikke ville anbefale gravide å ta vaksinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke ta den selvom legen min ville jeg skulle ta den pga at jeg er i risikogruppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok den også i fjord så kommer ikke til å ta den på nytt selv om jeg er i et yrke hvor jeg blir utsatt for mye ulik smitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, på deg!

Folkehelsa anbefaler også i år at gravide i 2 og 3 trimester lar seg vaksinere mot svineinfluensa. Anbefalingene gjelder også dem som vaksinerte seg mot svineinfluensaen i fjor. Sesongens influensavaksine er en trippelvaksine som i tillegg til svineinfluensa gir beskyttelse mot to andre virustyper.

Jordmor Siw

 

Dette var svaret jeg fikk på "spør jordmødrene".

 

Hmmm, tror likevel jeg skipper ny vaksinering. Håper jeg ikke vil angre på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...