Gå til innhold

Rett til foreldrepenger som vikar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om jeg har rett på foreldrepenger hvis jeg blir ansatt som vikar i de 6 mnd jeg har igjen til termin? Blir korte oppdrag der det kan gå ett par dager før jeg skfter over til neste arbeidsplass. Og hva skjer om jeg blir sykemeldt på slutten? Blir dette også regnet som godkjent inntekt?

Har fått tilbud om jobb men må vite hvilke rettigheter jeg har før jeg kan takke ja...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreldrepenger har du rett på hvis du jobber 6 av de siste 10 månedene før du går ut i permisjon. Sykemelding gjelder på lik linje som jobb og gir også rettighet til foreldrepenger.

Foreldrepenger kan regnes ut fra gjennomsnittlønnen din de siste 6 mnd, de siste 12 mnd eller de siste 3 årene alt etter hva som kommer best ut for deg.

Skrevet

Når det kommer til sykemelding da? Går nesten ut i fra at jeg kommer til å få problemer med bekkenet på slutten. Man må jo være ansatt i enn viss tid før man har rett på det og hvis disse oppdragene er av og på hele tiden så har jeg kanskje ikke rett på det? Blir jo ikke fast ansatt av vikarbyrået

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...