Gå til innhold

Norsk privatisteksamen u/t


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har tatt eksamen i norsk som privatist etter kunnskapsløftet?

Jeg tenkte jeg skulle melde meg opp nå og ta eksamen til våren, men er veldig usikker på hvilke jeg skal velge!

 

Jeg har akkurat funnet ut at jeg ikke trenger å ta norsk hovedmål skriftlig og muntlig og norsk sidemål samtidig..

Men jeg vil dele de opp slik at det blir enklest for meg.. Er det samme pensum på norsk hovedmål som på norsk sidemål bare at det skal skrives på nynorsk?

For da kan jeg ta de to eksamenene samtidig også vente med muntlig?

 

Blir så forvirra!!

Håper noen som vet kan hjelpe meg!

På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er samme pensum på hovedmål-sidemål-muntlig, forskjellen er bare at du skriver på forskjellig målform evt. snakker:) Hovedmålseksamen er generelt mer faglig retta med oppgaver som går mer direkte inn i pensum, mens sidemålseksamen gjerne har noen friere oppgaver ettersom du der også sannsynligvis må jobbe mer med språket.

 

Så, om jeg var deg og først skulle ta norskeksamenene: Kjør på og ta alt på en gang, så er du ferdig med det!

 

 

Skrevet

Ok, tusen takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...