gutt-08, jente-11*fødeklar* Skrevet 11. januar 2011 #1 Skrevet 11. januar 2011 Er det noen som har tatt eksamen i norsk som privatist etter kunnskapsløftet? Jeg tenkte jeg skulle melde meg opp nå og ta eksamen til våren, men er veldig usikker på hvilke jeg skal velge! Jeg har akkurat funnet ut at jeg ikke trenger å ta norsk hovedmål skriftlig og muntlig og norsk sidemål samtidig.. Men jeg vil dele de opp slik at det blir enklest for meg.. Er det samme pensum på norsk hovedmål som på norsk sidemål bare at det skal skrives på nynorsk? For da kan jeg ta de to eksamenene samtidig også vente med muntlig? Blir så forvirra!! Håper noen som vet kan hjelpe meg! På forhånd takk
Einige Skrevet 11. januar 2011 #2 Skrevet 11. januar 2011 Det er samme pensum på hovedmål-sidemål-muntlig, forskjellen er bare at du skriver på forskjellig målform evt. snakker:) Hovedmålseksamen er generelt mer faglig retta med oppgaver som går mer direkte inn i pensum, mens sidemålseksamen gjerne har noen friere oppgaver ettersom du der også sannsynligvis må jobbe mer med språket. Så, om jeg var deg og først skulle ta norskeksamenene: Kjør på og ta alt på en gang, så er du ferdig med det!
gutt-08, jente-11*fødeklar* Skrevet 12. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 12. januar 2011 Ok, tusen takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå