Gå til innhold

Første ultralyd i morgen!


junimamma11

Anbefalte innlegg

Er i uke 19 og skal på første ultralyd i morgen klokken ett, grugleder meg:S Første gang jeg er gravid, så det blir spennende..

Håper bare alt er bra og at "den lille" er helt frisk! Sitter og tenker over alt jeg har gjort og om det har skadet babyen, som på jobben(jobber i barnehage,har vert mye travle dager og tunge løft osv.) eller som at jeg har spist salami uten å vite at man ikke bør spise det :S

Eller at jeg har sklidd og nesten falt på isen.

Off.. er mye tanker i hodet mitt nå, og tenk om det er tvillinger, magen er jo blitt så stor... Men jeg gleder meg, er såå spent på om det blir gutt eller jente, og gleder meg til å begynne å kjøpe inn klær og utstyr =D

 

Men hva gjør legen på den ordinære ultralyden? Er det bare rett på ultralyd eller må man ta urinprøve, veie seg, måle hjerterytme også?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal også på ultralyd i morgen og gleder meg:) Tredje gangen, og det er like stas og jeg klarer nesten ikke å vente! Det er så gøy å se lille nurket i magen! Og det har nok godt helt fint med babyen, ser du, selv om det har blitt noen tunge løft og du har spist salami:)

 

På den ordinære ul'en er det bare rett på ultralyd og sjekke at alt med babyen er bra, måle det som skal måles slik at termin kan settes og er man heldig kan man kanskje få vite om det er jente eller gutt som gjemmer seg der inne:) Ingen urinprøve eller vekt. Hjerterytmen tar det med ul'en. Lykke til! Må oppdatere her inne i morgen, da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, håper at alt er bra, kjenner nå mange små spark hele tiden inne i magen, så livlig er det der inne vertfall hehe.. Håper bare han/hun ligger i riktig posisjon for å kunne se hva det blir. Gleder meg :-)))

Og tusen takk! Skal oppdatere litt i morgen jeg :D

 

Og tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på ultralyd i morgen jeg også, kl 12.30, det er 2 gangen men gleder og gruer meg jeg også :) tror mann alltid kommer til å være litt beskymret men alt er nok bra hos oss alle :)

Jeg håper h*n ligger riktig jeg også ^^

Lykke til, til dere begge =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende!!! Dette går nok bra skal du se.. Veldig kjekt å vite kjønnet også synest jeg. Vi var på mandag, og fikk vite det er gutt. Siden vi har jente fra før og bare rosa, så har jeg storshoppa i dag! Veldig gøy siden det også er salg nå:)

 

Lykke til!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det en liten gutt, jeg og alle andre hadde litt på følelsen det skulle bli jente, men så ble det gutt, kjempegøy det :-))) og alt så helt fint ut på ultralyden. Overlykkelig jeg nå! Så var det bare å gå amok i butikkene etterpå, 50% på alt nesten :D Ny termin ble 17 juni :-)

 

Gratulerer til du som får gutt og du som får jente :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på UL i dag! Var kjempebekymret for at noe skulle være galt! Både røyket og drakk en stund før jeg visste at det var noen der inne! (Tror det var før vi delte blod!) Har også tatt i tunge tak på jobben med veeldig ukurante løft av en multihandikappet og pådratt meg ryggvondt flere ganger. Til og med et slag i magen har den lille jenta tålt! Alt var helt normalt, hun så nydelig og frisk ut!

De tåler mer enn man tror!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De måler hodeomkrets og lårbenet.. også ser de om hjertet har fire kammere og fungerer normalt.. Er alle lemmer på plass? Har babyen to hjernehalvdeler osv... Gled deg til UL! Veldig kult å se livet der inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle:) Her venter vi også ei jente, etter to gutter kommer det til å bli litt av en overgang tror jeg. Men alt var bra og jenta sparket og vinket og beveget masse på seg. Veldig moro å se! Nå må jeg bytte nick, da! Hehe... Og terminen min ble også 17. juni!! Gleder meg kjempemasse til juni og å få treffe lille knøttet og kose meg med alle tre ungene hele sommeren:) Lykke til videre alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse til alle! Jeg skal på ultralyd på fredag og gleder meg masse:) Magen begynner endelig å vokse litt, så håper alt står bra til med det lille nurket i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei:-)

Var på ultralyd den 11.01 og alt så veldig bra ut. Jeg har også bekymret meg litt og tenkt på mye av de samme tingene som junimamma11. ( Jobber også i barnehage) Men alt så bra ut og det er selvfølgelig det viktigste, men ville så gjerne vite kjønnet også. Fikk ikke fastslått noe, men hun trodde det var jente siden hun ikke så noe utstyr som hun sa. Den lille lå ikke slik at det var enkelt å se. Termin 14 juni:-) Får vel bare vente med å kjøpe inn rosa eller blått da;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse til deg rouble :-)) Får håpe han eller hun ligger riktig til å se kjønnet neste ultralyd da :-) gleder meg masse til neste ultralyd jeg, var så utrolig gøy å se han bevege seg der inne, og sutte på tommelen :-) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk:-) Håper vi får se neste gang ja, var utrolig spesielt å se det lille nurket der inne. Blir 3D ultralyd da, gleder meg. Første gang jeg er gravid også:-) Gratulerer så mye med gutt forresten:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det, gleder meg masse :) åååh, så spennende! jeg også vil på 3d ultralyd, men tenkte å vente noen uker:D Du får gi en lyd om hvordan det var på 3d ultralyd og om hva det blir da:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal gi lyd veit du:-) Bør være over 24 uker for best bilde osv når det gjelder 3D visstnok. Så har fått time i begynnelsen av mars:-)

Snakkes:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...