Gå til innhold

Liste over hva gravide ikke kan spise...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvor jeg finner liste over hva gravide ikke bør spise.. Er det noe man absolutt bør unngå som faktisk er "skadelig" ? Tviler på man dør om man spiser reker osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man trenger ingen liste, man skal bare holde seg unna rått/ikke helt gjennomstekt kjøtt samt oster av upasteurisert melk (som det nesten ikke fins noe av i Norge).

Skrevet

Reker er ikke farlig. For en pålitelig og oppdatert liste bør du sjekke matportalen.no. Spør du andre gravide vil du få høre mye rart.

Skrevet

+ rogn, altså pålegg som svolværpostei og slikt. Pluss måsegg, men ærlig talt, er det noen som spiser måsegg???

Skrevet

Glemte å nevne at jeg bor i England, kanskje litt annerledes her borte?

Skrevet

England har nok litt strengere anbefalinger enn her hjemme. Jeg husker jeg fikk litt bakovesveis da en engelsk venninne ga meg en brosjyre om kosthold fra hjemlandet sist jeg gikk gravid.

Det finnes noe tilsvarende matportalen i england som du kan sjekke. Det er jo greit å følge de lokale rådene tilpasset de lokale forholdene.

Skrevet

Vet man skal holde seg unna majones her, grillmat, reker, skinke osv / delimeat som heter...

Skrevet

www.matportalen.no

Der finner du de norske anbefalingene. I tillegg bør du kontakte helsestasjonen der du bor for å finne utav hva som evt er annerledes en her hjemme. De er nok strengere i Storbritannia feks, da de har en annen matkultur og gjerne litt annen hygiene og rutiner i matproduksjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...