Gå til innhold

Hvor mange ganger om dagen dusjer dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder det med én gang, eller bør det gjøres flere ganger? En som deltar i diskusjonen om bruk av svømmehaller mener det er grisete å ikke dusje på nytt selv om man nettopp har dusjet hjemme, dvs like før man kom til svømmehallen. Det samme må da gjelde på hoteller, hvor man har dusj på rommet, som er mye bedre å bruke enn de i svømmehallen, som ofte bare henger fast høyt oppe på veggen, og som dermed ikke er mulig å bruke skikkelig nedentil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakker du om de dagene man svømmer i svømmehall nå, eller generelt..? Er jeg i svømmehall dusjer jeg før og etter bad, slik man må og bør..

Eller dusjer jeg ca to-tre ganger i uka.

Skrevet

Du unngikk spørsmålet. Hva er vitsen med å dusje på nytt når man nettopp har dusjet grundig hjemme, faktisk mer grundig enn man får gjort med de elendige dusjene i mange svømmehaller? Er det sånn at du bare dusjer for syns skyld, i så fall? Eller mener du faktisk at bakteriafloraen på kroppen din er så intens at det må dusjes flere ganger i timen?

Skrevet

Dusjer hver dag, to ganger om dagen når jeg trener. Angående svømmehall, er det skikkelig udelikat når folk ikke dusjer rett før de går inn. Klærne deres kan jo være fulle av hva som helst, det er bakterier og forurensning ute som setter seg i hår, hud osv.

Skrevet

Å ja, var ikke lett å tyde det første innlegget ditt... Tja, mene r nok jeg er ren om jeg har dusjet grundig hjemme samme dag, men dusjer en kort dusj for det. Man er jo pålagt å gjøre det, og kanskje gjør jeg det litt for syns skyld også, andre follk vet jo ikke at jeg har dusja hjemme.

Skrevet

Tenker vel at hvis man nydusja kommer til svømmehallen så bør man dusje der også for syns skyld. De andre badegjestene vet jo ikke når du dusja kroppen sist, selv om du skulle være i våt i håret eller noe..

Skrevet

Selv dusjer jeg kun for hygienens skyld, og har jeg dusjet for en halvtime siden, er det bare tull å dusje på nytt. Hva de andre måtte tenke, bryr jeg meg ikke om. De legger trolig ikke merke til det engang, men har nok med sitt. Dessuten er det jo vanlig å gå litt til og fra garderoben for å drikke, hente penger eller annet, så det er ikke noe uvanlig syn at folk spaserer forbi dusjanlegget, spesielt ikke i badeland.

På hoteller er det veldig vanlig å bruke dusjen på rommet i stedet. Den er som regel mye bedre å bruke. Dusjer som bare henger fastmontert oppe på veggen er jo helt ubrukelige, og de er nokså typiske i svømmehaller.

Skrevet

Dusjer hver/annenhver dag, for min egen del (og selvfølgelig fordi jeg skjønner at det er ekkelt for kjæresten min å sove ved siden av en som ikke har dusjet). Dusjer før jeg går i svømmehallen, for alle andres del.

Skrevet

Hår, lo og andre ting fra klærne. I tillegg til at det faktisk bør være slik at man skal gjøre det for syns skyld, siden det uten litt gruppepress vil være slik at veldig mange hopper i bassenget uten å ha dusjet hjemme, heller. Kan dere ikke bare respektere regler på andres eiendom? Skal man i bassenget skal man dusje først, det står på plakater osv, men dere synes da det er ok å lære barna deres at vi kan snike oss unna, bare passe på å ikke si det til noen osv.

Skrevet

Beklager, jeg er ikke så regelstyrt som deg. Jeg er i stand til å tenke selv. Har faktisk ingenting med "respekt" for regler å gjøre i det hele tatt. Det er tvert om målet det må være snakk om, altså hygiene, og den kan oppnås i større grad hjemme enn i de fleste svømmehaller, hvor det ikke alltid er ledig dusj engang.

Lo fra klærne? Latterlig. Det er i så fall så mikroskopisk at det ikke betyr noe som helst.

Skrevet

Dusjer vanligvis 3-4 ganger pr uke.

For renslighetens skyld bør det ikke bety så mye om du dusjer hjemme eller i svømmehallen, muligens med unntak av at du får med deg ganske mye på hendene når du tar i dørhåndtak, penger ol. Det forutsetter selvfølgelig også at du ikke tar på deodorant, parfyme, krem eller liknende etter dusjen hjemme og at du drar direkte.

For prinsippet sin skyld mener jeg likevel du bør dusje når du kommer i hallen. Detlitt for enkelt å si at man nettopp har dusjet hjemme uten at det er tilfelle. Derfor synes jeg det er bra at det kreves dusj på stedet før du går i basenget. Hva skulle egentlig være problemet med å gjøre det?

Skrevet

Problemet hennes er at ikke alle synes det er ok med ti år gamle gutter som kommer inn i garderoben med moren sin, fordi det vil oppleves ubehagelig for spesielt jevnaldrende jenter som står nakne i dusjen. Derfor vil hun ha det til at så unge jenter kan dusje med badetøy på, som ikke er lov. Når jeg spør om tolv år gamle jenter som faktisk nærmer seg pubertet, og dermed faktisk kan ha utflod og diverse, og må dusje uten badetøy om det skal være hygienisk, mener vedkommende at da kan tolvåringen dusje hjemme i stedet.

ALt for at guttene skal få lov til å innrette seg i jentenes garderobe, ser du.

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt diskusjonen jeg. er det så vanskelig å bare løpe igjennom dusjen når man alikevel har på seg badetøy da?????

Skrevet

Misvisende framstilling fra 13:54 igjen. Det er ikke engang meg (altså HI) hun her sikter til. Riktignok deltok jeg i den debatten, men ikke som en med barn i den aktuelle alderen.

Det jeg reagerte på, var at det skulle være grisete å la være å dusje i svømmehallen hvis man har dusjet grundig hjemme like før man kommer dit. Det skal noen hver ha alvorlige problemer med å argumentere for ...

Skrevet

Problemet er ikke at det egentlig er så grisete men at det gjør det enda vanskeligere å kontrolere. Folk er ikke spessielt ærlige når det kommer til ting som de er sikkre på at ikke kan kontroleres.

Skrevet

Selvfølgelig har det med respekt for regler å gjøre. Du er enig i målsettingen om at man skal være ren når man går uti basenget, men du mener du selv har rett til å bestemme hvordan du skal gjøre det selv om det er laget en klar regel om at man skal dusje på vei inn i basenget. Du mener det må være greit å bryte reglen siden du dusjet hjemme. Andre kan mene at det må være greit å dusje kvelden før eller at de er rene nok så lenge de ikke merker lukt. Så lenge du setter dine egne meninger forran vedtatte regler har dette selvfølgelig med respekt for regler å gjøre. Du mener du står over dem og at de ikke gjelder for deg.

Skrevet

Her dusjer jeg alt fra 1 gang til 3 ganger i døgnet. Og dusjer før jeg drar hjemmefra og skal i svømmehallen, dusjer i tillegg før og etter jeg gåtr i bassenget, elsker å dusje, og elsker følelsen av å være nydusjet :)

Skrevet

Snakk om kverulering. Jeg snakker om å ha dusjet 20-30 min før jeg kommer til svømmehallen. Da er det idiotisk å dusje en gang til. Jeg forutsetter at voksne folk selv er i stand til å vurdere sin egen hygiene. I motsetning til deg har jeg evnen til å bruke sunn fornuft og ikke bare følge "regler" som en annen Stasi-agent.

Skrevet

Hvorfor dusjer du hjemme om du vet du må dusje igjen i svømmehallen?

Kan du ikke bare vente til du er der?

Og du klarer helt fint å vaske deg ordentlig i underlivet uten å ha dusj strålen opp i underlivet.

Det er bare å bøye underlivet frem mot vannet og vaske med hånda.

Skrevet

Utgangspunktet for dette var småbarn som av sjenanse for andre barn av motsatt kjønn ikke ønsker å dusje i svømmehallen. Jeg framholdt da at det bare er for dem å dusje hjemme i stedet, like før de drar til svømmehallen, og dermed slippe å dusje i svømmehallen. Dette mente en skulle være "grisete", noe hun selvsagt mangler ethvert grunnlag for å påstå.

Skrevet

Det er ikke grisete i seg selv men det er med på å uthule reglene om dusjing før bad. Dermed senker det også den totale hygienen i badeanleggene.

Det legitimerer også guttenes forrang i damegarderoben hvis jentene bestandig må tenke at de må dusje hjemme i tilfelle det skulle være gutter i deres garderobe. Etter min mening burde det være en selvfølge at jentene skal få føle seg trygge til å dusje i svømmehallens garderobe.

Skrevet

Pleier ikke dusje hver dag, men 4-5 ganger i uka.

Pleier alltid å dusje før jeg bader i basseng.

Dersom man bor på hotell samme sted som bassenget er, og dusjer før man går rett ned tipper jeg som deg at det er like renslig. (Forutsetter da at dere tar en grundig håndvask før dere går i bassenget).

Dersom dere har noe særlig lengde på håret regner jeg med at dere dusjer i garderoben uansett i den verste pollensesongen f.eks

Skrevet

Alle skal dusje i rett før de svømmer. Om det blir for mye for deg, må du kutte ned på dusjingen hjemme.

Skrevet

Reglene er til for å oppnå målet om hygiene. De er ikke viktige i seg selv, hvis man oppnår målet på annen måte. Det er ingen andre som merker om man dusjer eller ikke. Folk går uansett til og fra garderoben hele tida, enten man kommer herfra eller derfra, ofte fra svømmehallen for å hente noe. Folk har nok med seg og sitt. De står ikke der og sjekker om andre folk dusjer, selv om 14:56 kanskje er av den typen.

Skrevet

Har ikke du også en hjerne? Hva bruker du den til 15:05? Ikke til å tenke med, tydeligvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...