Gå til innhold

Så fortvilet! trenger litt råd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så fortvilet nå !

er så sliten ! Er 35+5 i dag. Og skal si det begynner å bli tungt..

Er sykemeldt en dag i uken pga bekkenløsning, og de 2 siste ukene har det blitt myyye værre :( Og har også fått GBS infeksjon som gir mye kynnere siste ukene. Hatt GBS i urin i sikkert 2 mnd uten å fått behandling, fikk det endelig nå. Har enda litt symptomer..

Jeg har såå lyst å sykemelde meg ut til permisjonen starter, er så sliten. Sover kjempe dårlig om natten, våkner av pustestopp og dobesøk ofte! Når jeg kommer hjem fra jobb.. ligger jeg på sofaen til jeg legger meg, helt utslitt. Så for å si det slik, leiligheta ser ikke ut ! Og det sliter på samboer som må gå rundt og takle meg så sliten og blir veldig trist/deprimert.. Så det tærer litt på forholdet!

Hva ville dere gjort? Føler det blir dumt å komme med en sykemelding.. For alle på jobb sier jeg ser såå opplagt ut og at det er kjempe bra at jeg jobber ut tiden til permisjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

denna e jo enkel! ka e viktigast i livet ditt? jobben din? eller familien og helså di?

Skrevet

Jeg ville forklart hvordan jeg har det til legen min, og da er jeg sikker på at iallefall min lege ville sykmeldt meg fullt. Det er jo bare snakk om et par uker til permisjonen din. Skal jo ikke være helt utslitt når fødselen kommer heller. Hvis noen på jobben din mener det er for dårlig å bli fullt sykmeldt når du er så nærme termin, så får de bare mene det. Det burde ikke være skamfullt å bli sykmeldt.

Dette var min mening iallefall. Håper du finner ut av det. Vi jenter har en tendens til å stå på og være "snille, pliktoppfyllende piker". Det må være lov å være sliten og si ifra om det.

Skrevet

Det er ikke "dumt" å komme med sykemelding når man faktisk ikke er i stand til å jobbe fullt. Det er heller ikke slik at det er "du som sykemelder deg", det må en lege til for å sykemelde deg, og det gjøres fordi det er nødvendig for deg og barnet.

Dette sa nemlig en klok gammel jordmor til meg når jeg satt på kontoret hennes for noen uker siden i samme situasjon og gråt. Det føltes som et enormt nederlag å bli 50 % sykemeldt - jeg var jo ikke syk, bare så ufattelig trøtt og sliten. Men det er det lureste jeg har gjort de siste månedene. Det var vel bare å innse at jeg ikke hadde jobbet mer enn 50 % på ganske lenge uansett, og jeg tror faktisk jeg gjorde mer de siste 4 ukene enn jeg hadde gjort før, for da fikk jeg faktisk hvile ut innimellom og slapp å sitte på kontoret bare for å telle timer og unngå enda flere minustimer.

Er delvis sykemelding et alternativ for deg også? Gå uansett og snakk med legen din. Du har jo også bare en drøy uke igjen til du skal ut i permisjon, og det aller aller viktigste nå er at du tar hensyn til deg selv, og dermed til barnet!

Skrevet

sykmeld deg!! :) :)

det er jo tross alt livet ditt det handler om. den arbeidsplassen kommer til å klare seg så bra, så, og dette er en spesiell tid av livet ditt..

jeg har kanskje dårlig arbeidsmoral, men jeg ville ikke nølt lenge med å sykmelde meg, om jeg følte meg såpass sliten. du er jo i uke 35! du har jo vært superflink :D

tenk, du kommer nok ikke til å jobbe der resten av livet, og en dag sitter du i stolen din å tenker på hvor godt livet er, å da er de få ukene du sykmeldte deg for å ta vare på din egen helse, helt glemt,.. du kunne dermed ha gjort det, eller ikke... det vil uansett ikke ha noe å si i den store sammenhengen. så go for it, sier jeg.

vi er så " lurt" til å tro at man skal jobbe å stå på, men som kjærsten min sier : work was made for man, man was not made for work. og det er jo hjelt sant. ikke det at man ikke skal jobbe, men det er ikke derfor vi er på denne fantastiske planeten. vi må ikke glemme det :) :)

sykmeld deg, nyyyyt tiden fremover, og permisjonen, å ta en dag av gangen, sov og pusle rundt i huset, og gi kjærsten din en stoooor klem å si takk for at han er den han er :)

lykke til, og stor klem :)

Skrevet

Jeg mener det ikke er noen tvil! Du må sykmelde deg! Det er mye viktigere at du får slappet av og kost deg nå i de ukene før ungen kommer enn at du skal bry deg med hva folk måtte mene og tro i forhold til jobb. Bruk tiden nå til å få tilbake krefter. Kos deg med god mat, sov lenge (når du klarer), les bok og nyt livet!

Jeg mener du kommer til å angre hvis du ikke får ro nå før du får en liten knert:-)

Lykke til:-)

Skrevet

Jeg sykemeldte meg 50% tre uker før jul..Tok ut ferie i romjulen og siste uke før permisjon gikk jeg 100% sykemeldt. Jeg angrer på at jeg ikke gjøre det før. Har hatt bekkenløsningne siden midten av november og har vært utmattet. Syns det var dårlig arbeidmoral å sykemelde meg når jeg skulle være borte så lenge. Men helsa kommer først...Det er lov å ta pause...Det skjønner jeg bedre nå. Det er jo ikke hver dag vi går gravide heller. Slapp av og samle krefter til babyen din!!

Skrevet

Enig med de andre.. Forklar legen hvordan du føler. Han/hun er sikkert enig med alle oss. Hva er viktigst??

Dere skal få en baby i hus, da bør mor og forholdet ha en opptur, tro meg;)

Ring å få deg en time hos legen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...