Gå til innhold

Hvilken str. i Troll-dress?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte kjøpe på nettet til jenta mi som er 5 1/2 år neste vinter.

Bruker nå som 4 1/2-åring str. 116 i de flerste klær. I Reimadress bruker hun 110. Hvilken str. bør jeg kjøpe i Troll vinterdress, som hun kan bruke neste år når hun er 5 1/2 år? 116 eller 122? Hvordan er de i str.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt

Skrevet

Tja.. jeg vil vel si at de er helt normale i størrelsen, så spørsmålet er vel heller hvor lang jenta di er og ikke hvor gammel hun er. Minsteman her har Troll han er vel ca 103-105 cm og bruker 104 i Troll. Den passer helt fint, men passer garantert ikke til neste år.

På samme måte har eldste 128 i Reima og hun var 127 cm på kontroll i høst. Den passer også helt fint, men tror neppe den passer til neste år.

Skrevet

Ok, da måler vi :) Takk for tipset!

Skrevet

Jeg syns også Troll er normale i str. Men de er veldig lette, så det gjør ingen ting å pose den opp litt om du skjønner hva jeg mener.

Om du er i tvil så gå opp i størrelse. Jeg syns forresten Troll er litt kort i armene.

Skrevet

Hmm... Hun er 111 cm...

Lurer fortsatt på om jeg bør gå for 116 eller 122...

Skrevet

Jenta mi bli straks 5, er 112 cm nå, og jeg kjøpte 116 til henne. Syns de har vært ganske store i str før? Søren, kanskje jeg burde kjøpt 122 da?

Skrevet

Vanskelig å kjøpe på forhånd egentlig... Men alltids bedre med for stort enn for lite iallefall...

Skrevet

Jeg ville kjøpt 122. Det skal nok ikke då mye til før116 blir for knapp og den skal jo vare hele vinteren.

Skrevet

Sendte en mail og spurte om å få bytte jeg, om de ikke alt har sendt pakken. Hard e sendt den returnerer jeg bare, er nok best med 122 ja :)

Troll har jo uansett snøring i livet, så de kan poses opp uten at de virker store.

Skrevet

Jeg hadde nok prøvd hadde jeg vært deg. 122 høres stort ut på ei som er 111 cm. Snupp her er som nevnt 127 cm, og vi prøvde 134 i Troll, og det ble for stort og helt uaktuelt. 122 ble igjen for knapt. Og de hadde selvfølgelig ikke 128 :o/

Skrevet

Synes troll er store i str jeg men... Tror nok 116 passer neste år også ja:) 122 vil nok bli veldig stort tror jeg.

Skrevet

Troll er store i str. Jeg har en dress i str 116 og en i 122 til min gutt. Han blir 6 i feb. Den i str 116 er stor og romslig (min sønn er nesten 119 cm - lang g tynn) men er ikke store forskjellen på str 116 og 122. Den i 116 er vintedressen og den 122 dressen er en slik ullforet gummidress.

Skrevet

5-åringen vår har brukt fjorårets Trolldress (med fast fór) i str 104 så langt i vinter. Eg målte han til 114 cm for eit par dagar sidan...

No er dressen litt knapp i beina, så då legger eg den vekk og tar i bruk ein annan.

Eg veit ikkje om det er guten vår som er lang i beina eller dressen som er kort, men i forhold til guten vår så er i alle fall den dressen vi har veldig lang i ryggen og i forhold til i beina. Han har aldri hatt strikken i livet, måtte berre slakke den ut då vi kjøpte dressen. "Livet" har hengt nede på rompa hans sidan han begynte å bruke dressen.

Er for så vidt fornøgd med dressen, bortsett frå at eg synest den er ganske tung og litt stiv - og at desse stroppane under beina ryker for eit godt ord. Mulig andre modellar er bedre. Guten har i alle fall holdt seg varm og tørr i to sesongar.

Skrevet

Ble str. 122. Sikkert stor, men... Ble forøvrig 2-delt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...