Kokkeli nyter våren:) Skrevet 11. januar 2011 #1 Skrevet 11. januar 2011 Hvordan går det med dere? Her går det kjempebra. Jeg er enda veldig motivert, og jobber med å spise sunnere, lage mat fra bunnen av, bruke mye grønnsakeri råvarene. Barna spiser også dermed mer grønnsaker. Ellers har jeg den smaken det oprinnelig trenger.. Vekta skal jeg måle i morgen, skal da også ta cm mål for å se.. Har begynt å trene på helsestudo også, og håper jo det bil hjelpe på slik at det begynnes å strammes inn her og der..
moota m storebror&lillebror Skrevet 11. januar 2011 #2 Skrevet 11. januar 2011 Det går bra her også, men savner noen å prate med jevnlig for å få støtte og motivasjon. Og bare diskutere vekt og mat og kur osv med. Jeg har dette skjemaet mitt på plakaten, der jeg krysser ut de dagene jeg har spist som jeg skal. Jeg skal krysse ut i 100 dager, og hittil har alle dager blitt krysset ut. Ingen lørdagsgodteri her. Jeg skal ikke veie meg før jeg har gått på kur i 12 dager. Det blir neste onsdag. Er spent, men gruer meg samtidig for å få vite nøyaktig hvor masse jeg har lagt på meg (i tillegg til det jeg går ned nå de 12 dagene før jeg veier meg). Jeg var 88,1 kg, dvs hadde gått ned 12 kg siden jeg begynte på noka dietten, og jeg har ikke vært flink å holde vekta nede. Derfor må jeg nå gå ned de kiloene på ny =/ Håper jeg lærer av det!! Jeg har enda ikke startet opp treningen igjen, pga ørebetennelsen, satser på å svømme igjen neste uke. Det er nok litt tungt å komme i gang, men etter noen ganger tenker jeg nok ikke mer over det. Tiden går alltid så sent i begynnelsen, og jeg gleder meg virkelig til jeg kan begynne å se resultater på vekta. Onsdag blir min veiedag da, og det blir vel 1 gang i uka. Ikke start imorgen altså, men neste onsdag.
Ranveig R Skrevet 12. januar 2011 #3 Skrevet 12. januar 2011 Haha, her kom "restane" etter jula kastande på meg trur eg. Har gått opp ca 1 kg denne veka og det var nok vel fortjent. Men har bestemt meg for å bli flink (igjen) no, blei motivert til å fortsette då eg såg på The biggest loser ) I går gjekk eg 45 min rask tur med 3-åringen (sovande) i vogn, i bratte bakkar og med slaps på vegen. Kjente den gitt! I kveld er det hobbyklubb, og eg håpar på at det blir servert grønsaker i staden for chips til dippen Vekta i dag var 97,2 og det svei godt, med tanke på at eg så vidt såg 4-talet før jul (94,9)... Då er eg i gang!
moota m storebror&lillebror Skrevet 12. januar 2011 #4 Skrevet 12. januar 2011 Jeg er ikke snill når jeg sier at det føles litt godt at det ikke bare er jeg som har lagt på meg litt og må gå ned igjen de samme kiloene på ny. Jeg føler at jeg ikke får det til, jeg føler meg feit, jeg føler det ikke går denne gangen, jeg er lat, sliten, sur, tiltaksløs og fryser som bare det. Dommen faller onsdag om 2 uker. Neste onsdag blir det veiing, og onsdagen etter blir det veiing igjen, da med + eller - resultater, evt. stillestående. Nervepirrende, men får sette inn hardere tiltak da, om det ikke hjelper det jeg gjør nå. Så håper virkelig at det hjelper =P
Ranveig R Skrevet 13. januar 2011 #5 Skrevet 13. januar 2011 Eg skjønar deg veldig fodt, og om det er nokon trøst synest ikkje eg at du er slem uansett. Felles skjebne - felles trøst. Og felles motivasjon til å gå i gang og gjere det "bedre" enn den andre. Lenge leve konkurranseinstinktet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå