Gå til innhold

Alle som har kjørt i autovernet, se hit!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann kjørte i fjor i 40 km/t i en sving i ei 80-sone. Bilen glapp, og han fikk en liten bulk i autovernet. Nå har vi fått ei bot på 7600 kr. og hanmister nesten all bonus. Vegvesenet sier de har skiftet ut to stolper og to skinner, fordi autovernet var skikkelig ødelagt. Det er jo bare bullshit!

Det er flere som har kjørt ut på samme plass, men mannen min får bot, fordi han var ærlig og sa at han hadde kjørt i autovernet.

Er ikke vegvesenet forsikret mot slike ting? Og autovernet er jo der for å redde liv. Så skal han virkelig betale en så stor sum? Er det ikke derfor man betaler i dyre dommer til staten?

Noen som har vært borti en lik situasjon?

Håper på svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ahr aldri hørt om noe slikt før?

Prøv å kontakte f.eks jussbuss.no.

Skrevet

Skulle selvfølgelig ikke være spørsmålstegn der :P

Skrevet

Jeg har heldigvis aldri kjørt i autovernet, men jeg tror nok det er verdt å klage på den boten.

Skrevet

jøss ! Det har jeg aldri hørt om !

Dette må dere få undersøkt skikkelig !

Trodde det var derfor vi har autovern??

Skrevet

Jeg har kjørt i autovernet, men jeg sa det aldri til noen... Dro bare hjem og reparerte bilen jeg.

Skrevet

Vel, det blir straffen når han er så dum at han sier i fra, og i tillegg er så steike dum at han ikke tar bilder av åstedet. Er jo bare å plukke frem mobilen og ta bilde som viser at jo jeg har bulket, men at skaden ikke ble større enn slik og slik.

Skrevet

Hvis dere bestemmer dere for å klage bør dere ta med utregninger av hvor store krefter bilen deres utsatte autovernet for og argumentere for at de store skadene det er snakk om må skyldes noen andres kjøring i autovernet.

Skrevet

Signerer denne, dessuten stille spørsmål til hvordan de kan vite at dere gjorde hele skaden. Har de bevis på at ingen har kjørt på der før og at det ikke var gjort skade der tidligere.

Skrevet

Hi her.

Han sa ikke i fra. For han trenger jo ikke det når det kommer til personskade. Men de ringte dagen etterpå, og spurte pga de kjørte statistikk over hvor mange som kjører ut der.

Vi har bevis på at det bare er skifter ut en skjerm, og ikke alt de har skrevet, så vi må jo bare klage.

De sender vel ut slikt, fordi det er mange som betaler uten å vite hva de skal gjøre.

Skrevet

Stemmer nok det ja at man får bot om man ødelegger autovernet.Broren min kjørte i autovernet og fikk bot.Noen stolper måtte også byttes ut.Hørte om en som kjørte i en lyktestolpe og fikk bot for den.

Skrevet

Her i norge må vi snart betale for alt vi gjør. Han/Ho gjorde det NOK med vilje. Vil NOK skade bilen MED vilje. Det hadde vert mitt mål. Famili som mistet ein som ØDELA fleire meter med rekverk MÅ dei betale skaden og Barre spørrer jeg ?

Skrevet

Min mor kjørte i autovernet, og fikk en bot på fem tusen. Så tror nok det stemmer.. Er nok ingenting å klage på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...