Gå til innhold

vært hos legen i dag


ups en til?

Anbefalte innlegg

var hos legen i dag ,men syns det var så lite info å få..... leser om alle dere som skal på ul og har fått høre hjertelyd, hvor langt er dere på vei,, jeg er 8 +..kansje det er litt tidlig ??? han bare sa at det var ikke vanlig med sånn kjempe oppfølging på gravide her i komunen? fikk de to eldste i bergen og der var det kontoller hele tiden og fikk høre hjerte tidlig og veing og styr,, jaj ja ja blir vel travlet nok,men kjenner ej e litt skuffet ,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som en helt vanlig kontoll synes jeg, blir ikke gjort så mye mere enn det på første kontroll.

Vanligvis får man ikke ul før ordinær ul i uke 17-19, de som tar ul før det gjør dette privat eller får henvisning fra legen til tidlig ul hvis de har hatt blødninger o.l f.eks. Man hører vanligvis ikke hjertelyden før uke 10, så før det er det mange som da ikke prøver å lytte etter det pga det er for tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat samme følelse jeg satt igjen med også ... var skikkelig skuffet og forvirret da jeg gikk hjem fra legen, hadde gledet meg skikkelig, men følte at ingen ting ble gjort... gleder meg bare til ul i uke 18 jeg nå !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg var på min første kontroll i uke 12 så ville ikke legen prøve å finne hjertelyden for det er vanskelig å finne den så tidlig, så da kan man bare bli veldig skremt... jeg bestilte heller en tidlig ul privat så jeg kunne se den lille..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp skal bli godt å komme seg til uke 17-18..kansje jeg har vært bortskjemt ved de to andre,, trudde gjerne han skulle sjekke blodtrykk og slikt,,men men det er vel berre å vente,,,,,takk for svar, godt å se det er andre som har hatt samme opplevelse,,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar,, du har nok rett i det med hjertelyden at det er litt tidlig ja,,,,,,jeg får bare smøre meg med tålmodighet og vente på neste ,, skal til jordmor 2 feb ,da får jeg sikkert vite mer,, føler meg ganske så hysterisk med tanke på at jeg har 2 fra før ,men det er 9 år siden sist ,så jeg har vel blitt eldre og mer hysterisk hahahahaha ,,,,, nei får vel bare roe meg ,,,,,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På min første kontroll i uke 9 ble det målt blodtrykk, helsekort ble utfyllt, blodprøver ble tatt, veiing ble gjort og hun sjekket etter lymfeknuter og kuler i brystene. Jeg fikk beskjed om å bestille en time hos jordmor selv før UL så jeg kunne bli kjendt med henne. Håper å få høre hjertelyd da siden jeg er i uke 12. Skulle til legen ijen rundt uke 23. Lykke til med svangerskapet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 10+6 i dag og var til legen for 3 uker siden og gikk ut fra legekontoret med akkurat den samme følelsen du sitter med nå. Følte at jeg fikk ingenting ut av legetimen.... Jeg har også flyttet etter at jeg fikk mine 2 første og da jeg fikk dem var det synes jeg det var veldig mye som skjedde fra og med første kontroll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...