Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #1 Skrevet 11. januar 2011 Jeg har en 11 uker gammel guttebaby og han lukter faktisk vondt. Det er vanskelig å beskrive lukten, men den er stram og kvalmende. Jeg prøver jo så godt jeg kan å ikke bade han for mye. Men sånn som det er nå burde jeg gjøre det hver dag men prøver å begrense meg til annenhver dag. Jeg har prøvd med og uten såpe. Når jeg vasker han med såpe så holder han godlukta seg i alle fall nesten en dag før den vonde tar over. han har fått litt hodeskorv og noen ganger lurer jeg på om det er det som lukter? Kan det virkelig være det? Synes nemlig at det er hodepartiet som har den værste lukten. Er det noen som har erfaringer å dele?
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #2 Skrevet 11. januar 2011 Har du sjekket bak ørene og i nakken etc.? Om han gulper, kan dette sette seg inni valker etc., og det begynner å lukte om det ikke blir vasket bort...
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #3 Skrevet 11. januar 2011 Har du sjekket i hudfoldene ved nakke og hals, og bak ørene? Der samler det seg ofte mye død hud og annet, og dette kan ha en litt råtten lukt. Ikke bruk såpe når du bader babyen, men gå heller over til jordnøttolje. Bruk hårføner på kaldt og blås over hudfoldene. Da blir de helt tørre. Vask gjerne med jordnøttolje og vann i utsatte partier, morgen og kveld
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #4 Skrevet 11. januar 2011 Takk for svar! Tror jeg skal gi han et bad igjen nå når han våkner. Bak ørene har jeg faktisk ikke tenkt på. Men her om dagen fant jeg litt sånn "lo" under haka mellom noen folder og det lukta ikke blomster for å si det sånn! Har jo en litt valkete baby så jeg må nok være enda mer nøye ja. Det er jo baby nr 2 så føler jo at jeg ikke burde være helt grønn. Nr 1 luktet bare godt. Aldri vond lukt. Han her gulper litt mer, men jeg synes ikke det er gulpe-lukt heller... Nakken ligger han jo på når jeg bader han så mulig jeg ikke har vært nøye nok der heller. Får prøve etterpå. Det var sånn at storesøster holdt seg for nesen i dag når jeg tok han opp. Stakkars min lille baby:(
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #5 Skrevet 11. januar 2011 Guttungen min hadde skurv og da luktet hodebunnen vanvittig vondt! Men han hadde mye! Skal si det var godt når det forsvant, for alle sier at spedbarn lukter så godt! ;-)
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #6 Skrevet 11. januar 2011 Ja, så det luktet altså? Jeg lurer nemlig på om det kan være det. Har kjøpt en krem på apoteket som hjelper ganske bra...men den lukter jo ikke akkurat godt den heller da. Skal til lege og helsesøster i morgen og lurte litt på om jeg ikke skulle bade han så de får luktet. men har liksom ikke lyst til å "vise" fram en stankbaby heller da!
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #7 Skrevet 11. januar 2011 Hodet på min datter luktet skikkelig vondt da hun hadde skurv. Og da jeg smurte hodet hennes med babyolje fra Coop Änglamark ble lukta enda verre. Med Libero-oljen luktet det ikke. Fikk bort skurven ved å smøre med olje og gre med lusekam. Tok litt tid, men skurven ble borte og har ikke kommet tilbake. Nå lukter jeg på hodet hennes masse og det lukter skikkelig go baby:)
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #8 Skrevet 11. januar 2011 Ungen min har aldri luktet vondt når han har hatt mye skurv, men derimot hadde han da han var mindre (frem til han løftet hodet skikkelig) en fold på halsen som måtte rengjøres flere ganger daglig, den luktet skikkelig død og pine.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #9 Skrevet 11. januar 2011 Ja, jeg badet han nå i sted og det er ingen tvil om at lukten kommer fra hodet! Har kjøpt en krem på apoteket: Borago. Synes den virker, men må smøre han tre ganger daglig da. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå