Tokatter_USA Skrevet 11. januar 2011 #1 Skrevet 11. januar 2011 Jeg vil selge mine egen-designede kort i Norge, men jeg har ikke bodd der på 26 år, så jeg har lite peiling på hvor jeg skal henvende meg. Jeg har foreløpig henvendt meg til Kremmerhuset (som sa nei fordi de har egen designer og store lagere), og jeg skal sende eksemplarer til Norli, basert på en venns anbefaling. Hvor ellers? Jeg vil gjerne ha en tilknytning til Norge igjen, bortsett fra familie og venner. Hadde vært fint å tjene penger der! Jeg tenker først og fremst på steder som har en litt moderne og kul stil. Jeg selger kortene bare noen få steder i USA foreløpig, men de er i gavebutikkene i et par moderne kunstmuséer. På forhånd takk for tips!
Gjest ronja røverdatter Skrevet 11. januar 2011 #2 Skrevet 11. januar 2011 Nå vet jeg ikke hva slags kort du lager og i hvor store kvanta, så da er det jo vanskelig å komme med tips også. Det er jo fint hvis du klarer å komme inn i en av kjedene, men kanskje er det lettere å begynne med små uavhengige "dill-dall" butikker? Jeg vet egentlig ikke jeg altså, vil bare ønske deg lykke til!
Gjest amandine Skrevet 11. januar 2011 #3 Skrevet 11. januar 2011 Kan du ikke legge ut en link med et bilde av kort? Så er det lettere å fortelle deg hvem du skal snakke med?
Tokatter_USA Skrevet 11. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 11. januar 2011 Nei, jeg vil egentlig ikke det, for jeg vil fortsette å være noenlunde anonym her inne. Det er litt vanskelig å forklare hva jeg mener, særlig fordi jeg kommer ikke på noen butikker selv. Kremmerhuset og Norli er steder andre har nevnt. Jeg har aldri vært i Kremmerhuset selv, men et norsk firma, Blafre.no, begynte sin karriere på Kremmerhuset, og deres stil er ikke helt ulik min. Jeg vet ikke helt om Norli er stedet for meg, men jeg er egentlig åpen for det meste. Det koster ingenting å sende email til folk. Jeg ønsker bare navn på forskjellige butikker som har interessante ting og tang, helst i litt moderne genre, som dere kommer på (og som selger kort). Jeg kan finne ut mer informasjon og adresser på egen hånd.
Tokatter_USA Skrevet 11. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 11. januar 2011 Det er en mulighet jeg kan utforske mer. Jeg har ikke tenkt på nettsalg gjennom norsk butikk. Det kan være litt vanskeligere med forsendelse, men jeg kan kanskje ansette familie.... Sende masse kort til mor, og la henne distribuere.... Takk for forslag!
Tokatter_USA Skrevet 11. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 11. januar 2011 Jeg er interessert i både kjeder og små, uavhengige butikker. Jeg trykker ikke kortene egenhendig, så de kan lages i hvor store kvanta som helst.
Gjest mphs Skrevet 11. januar 2011 #8 Skrevet 11. januar 2011 Kanskje her: http://www.corneliashus.no/
Collette Skrevet 11. januar 2011 #9 Skrevet 11. januar 2011 Hva med sprell og riktige leker? De fører produkter og kort fra Blafre i alle fall. Kanskje blomsterbutikker hadde vært noe? Finnes mange trendy blomsterbutikker nå. Kanskje også Traktøren og Rafens? Ting? Designtorget? Hmm... Ikke lett:)
Tokatter_USA Skrevet 11. januar 2011 Forfatter #10 Skrevet 11. januar 2011 Takk for forslag, mphs og Collette. Av disse virker kanskje Ting mest lovende? Men nei, det er ikke lett. Det er ikke lett å se om disse forretningene selger mye kort eller ikke, de viser bare en eller to designere. Men flott å ha et sted å starte,jeg skal skrive ned alle sammen! Tar gjerne i mot flere forslag også....
Gjest amandine Skrevet 11. januar 2011 #11 Skrevet 11. januar 2011 Hvis du er i retning blafre, ville nok jeg også hørt med ting, laget en eplasjappe, kanskje En gul knapp? Eller hoppe i det og prøve hos Norway Designs? Ting er ganske stor på småtterier her i byen(Bergen), iallefall, så kort er bra. Dessuten ligger butikken midt i verste(eller beste, kommer an på hvem du spør) turiststripa, så mange mange mange mange er innom og kjøper småting;-)
Tokatter_USA Skrevet 12. januar 2011 Forfatter #12 Skrevet 12. januar 2011 Høres ut som en bra plan. Jeg nevnte Norway Designs for moren min, men hun hørtes tvilende ut, og jeg kunne ikke huske om de solgte kort, så jeg slo det fra meg. Det er i hvert fall en butikk jeg er kjent med. Takk!
Gjest amandine Skrevet 12. januar 2011 #13 Skrevet 12. januar 2011 ND har stor og kjempefin egen avdeling for papirvarer..
BellaSuz Skrevet 12. januar 2011 #14 Skrevet 12. januar 2011 Hei, Hva med å prøve Black Design eller Black&White? Disse butikkene er jo litt i samme gata som Kremmehuset:-)
Tokatter_USA Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #15 Skrevet 19. januar 2011 Søsteren min har stått på bak min rygg - Tanum vil ha dem Iallfall én avdeling. Så får vi se hva som skjer....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå