Gå til innhold

Når begynner man å gå opp i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå i uke 16 og har ennå ikke gått noe opp i vekt. Har vært mye kvalm og har spydd ca hverdag. Når begynte din vekt å stige?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med første ikke før i 3. trimester, var så kvalm før det. Tror ikke jeg kom i pluss før en måned før jeg fødte. Nå derimot har jeg sluppet kvalmen og spyinga (et mirakel!) og gått opp 3 kg i 1. trimester, er i uke 13 nå.

Vekta varierer egentlig veldig fra gravid til gravid og for samme dame, så er ingen oversikt på dette, bare en generell anbefaling om gjennomsnittsvektøkninga under hele svangerskapet.

Håper virkelig at kvalmen din gir seg snart og du kan begynne å legge på deg. Har du forsøkt akupunktur som hjelp?

Skrevet

Har variert veldig, har henholdsvis lagt på meg 3 kg, 6 kg og 8 kg med mine :) Så jeg har samme kropp nå etter 3, som jeg hadde før jeg ble gravid ! Men så hadde jeg pica på sunne ting som appelsin med nummer 1, brokkoli med andre og rakfisk med 3 :)

Skrevet

Jeg la på meg 11 og 17 kilo i mine svangeskap.

Begynte å legge på meg i uke 14-15 tror jeg begge ganger. Var mye kvalm og kasta opp begge ganger.

Skrevet

VELDIG individuelt. Kan variere fra svangerskap til svangerskap også dette. Selv gikk jeg ikke opp før godt over uke 30 i første svangerskap, mens i andre svangerkap hadde jeg gått opp 2 kg allerede da jeg var på første svangerskapskontroll, ca 8 uker på vei !

Denne gangen er jeg usikker, men tror jeg har lagt på meg et par kilo allerede nå også. (12 uker nå). Satser på det ikke stiger for fort fremover.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...