Gå til innhold

Brannfakkel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener du om mødre som velger å få barn etter barn etter barn i stedet for å jobbe? Leste nettopp på FB om ei som nå skal ha nr.3 på 3 år, jobber bare de 6 mnd som er obligatorisk etter barselpermisjon.... Synes det er litt feil jeg da, lettvint løsning for å slippe å jobbe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at en gang så stopper de nok å få barn og da kan det bli vanskelig å komme ut i arbeidslivet igjen. Men, men... Det er deres problem og ikke mitt.

Skrevet

ehhh, er ikke tre barn på tre år jobb da???

Personlig ville jeg heller ha jobbet enn å gjort det, så det kan hende at det ligger et ønske om å få mange barn tett...

Skrevet

Helt enig. Burde vært tvangssterilisert vettu!

Skrevet

Strengt tatt kan du vel gå rett i fra en permisjon til en annen, da permisjon er likestilt med jobb. Kjenner ei som hadde baby på 3 mndr da hun ble gravid på nytt, og hun fikk da penger i permisjonen helt som vanlig.

Nå vil jeg jo tro at folk ikke får barn for å slippe å jobbe( ute)? som andre sier her, noen vil ha barna tett, og de har faktisk ikke mer permisjon enn det jeg vil ha, når jeg nå får mitt tredje barn....

skjønner ikke at HI gidder å legge seg opp i alt.....

Skrevet

Jeg ler meg i hjel. Igjen.

Jeg får selvfølgelig også barn for å slippe å jobbe. Det er jo så innmari mye mer slitsomt enn å få barn. Også så mye ansvar som følger med jobben! nei takke meg til å binde meg til en hel flokk med fremtidige arbeidstakere og skattebetalere fremfor å gå på den der forferdelig slitsomme jobben hele tida.

Skrevet

He he, hvis du synes barn er lettvint kan vi byttelåne unger en helg.

Personlig mener jeg at man må prioritere privatlivet sitt. Ønsker man seg barn er det viktigere enn at noen blir irritert over at man ikke rekker å jobbe lenge mellom permisjonene.

Forøvrig trenger man ikke jobbe seks mnd etter permisjon for å få full opptjening. En måned er nok. Så vet du det.

Skrevet

For å slippe å jobbe? Vittig. Jeg har 3 barn på 3 år. Hektisk er stikkordet, og jeg har da visselig 'jobbet' for dem. Har forøvrig heller ikke hatt noen problemer med svak tilknytning til arbeidslivet i etterkant av dette - jeg er fortsatt attraktiv, 3 barn har ikke endret på dét. :)

Skrevet

Så du ser for deg at hun fortsetter å få barn etter barn til hun når pensjonsalder da eller? Siden du tror hun kan slippe å jobbe? Hvor tett man får barna påvirker jo ikke hvor mye permisjon man får. Får man tre barn med ti år mellom hvert får man jo likevel samme mengde permisjon som om man får de tre med ett år mellom hvert barn...

Skrevet

De som får barnefødselsperioden fort unnagjort er da tvert i mot mer attraktive på arbeidsmarkedet etterpå, fordi arbeidsgiver da slipper å tenke på at de skal ut i permisjon.

Skrevet

Leste du noe hun hadde skrevet om situasjonen eller noen som spredde rykter om henne? Som noen over her sier så er det ingen 6 mnd opptjeningsplikt, permisjonspenger er fungerer som opptjeningsgrunnlag.

En lettvint løsning hadde vel vært å klage til legen og få sykemelding selv om man ikke var syk.

Skrevet

Jeg har fått 3 barn på 9 år og har tilsammen hatt samme antall måneder i permisjon som den du nevner, men ikke så tette fødsler. Det er veldig få i Norge som får 14 barn vettu...

Skrevet

Synes ikke vi i Norge kan gå gode for amerikanske undersøkelser om autisme, med tanke på hvor overrepresentert det er i USA i forhold til verden ellers.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...