Gå til innhold

Dere med barn med lidelse, orker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Orker dere krangle med Nav og kommunen??

Jeg har nok med å få hverdagen min til å gå rundt, og orker ikke krangle med offentlige etater for rettighetene mine....

Orker dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hvis jeg er overbevist om at det hjelper barnet mitt så slår, sparker og klorer jeg på alle dører. Selv om det er gjør vondt...

Skrevet

En MÅ, for å overleve.... i mange tilfeller. Som mitt. Det krever mye, men gjør at vi klarer oss :)

Skrevet

Ja, jeg har brukt en del tid på det, men når ikke frem, selv om jeg visstnok har krav på div støtte fra nav. Nå har jeg satt advokat på saken.

Du kan evt ta kontakt med jussformidlingen, de kan hjelpe deg med å sende klager til nav, hvis du f.eks har fått avslag på søknader.

Skrevet

Enig med dere at hvis det er det beste for barnet, så hadde jeg gjort alt i min makt...

Men jeg tenkte på pleiepenger, avlastning osv...

HI

Skrevet

Og gjett om jeg orker.

Jeg har egentlig gitt opp hele nav-dritten og vet at dem desverre IKKE har oversikt innad i eget system en gang, så jeg har "investert" i egen advokat til ungen.

Det er det lureste jeg noensinne har gjort. Hver eneste gang jeg skal søke om noe, så får jeg adokaten til å lese igjennom, evntuelt sende den inn for meg.

Dette har medført at søknader om hjelpemidler har blitt innvilget i løpet av to til tre uker. Grunnstønader og hjelpestønader har gått igjennom i løpet av uker.

Prøver nav seg med noe tull som svarbrev om at saken er mottatt og vil bli behandlet neste år, så kommer det svarbrev fra advokat om at i følge lov slik og slik så er f eks frist, og at jeg har krav på fri advokathjelp pga feil fra nav.

I det siste har jeg sluppet å få advokaten til å sende inn. Jeg sendte inn krav på hjelpemiddel som ikke finnes enda i norge i ønsket verson.

Tok noen bittesmå uker og så kom beskjeden om at ønsket var på vei fra europa.

Skrevet

Vi har aldri mått kjempe, vi har alltid fått det vi har krav på eks fra nav og sånn men hadde kjempet til blodet sprutet for barnet mitt

Skrevet

Her kjempes det med nebb og klør, og jo mer motgang jeg får jo sterkere blir jeg!

Kommer aldri til å gi meg i saker som kan hjelpe gullet mitt :o)

Skrevet

Jeg MÅ jo det for at barnet mitt skal få det han har rett på og for at han skal få en meningsfull hverdag og hjelpen han trenger. Det er ikke et valg, man må prioritere bort andre ting. Jeg bruker minst 1-2 timer hver uke til telefoner, e-poster, brev, arkivering av vedtak osv. Jeg kan ikke se på at gutten min ikke har det bra.

Skrevet

Jeg kjemper med nebb og klør!! Jeg gjør alt for at barna mine skal ha det best mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...