Gå til innhold

Vi skal kjøpe bæremeis, og jeg håper dere har noen gode tips :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår er ett år og ca 11 kg. Vi reiser mye kollektivt, og lurer på om noen har gode tips å komme med når d gjelder bæremeiser. Jeg ønsker at de ikke er så altfor store. Noen som vet om gode merker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) vil anbefale Ergo. Sjekk ut bæreforumet på www.tettinntil.no og ellers kan du jo bare google Ergo for å få opp nettbutikker;) Manduca er noe liknende også, men selv har vi Ergo og er godt fornøyd. Går fint å bære jenta vår på 3 år i den også.

Skrevet

Vi kjøpte Norheim. Den er helt ok, men ikke spesielt god når ungen begynner å bli veldig tung og man skal gå lenge. Har derimot prøvd Bergans sin noen ganger, denne er av en helt annen klasse. Jeg syntes den var myyye bedre. Men koster nok det dobbelte også. Ellers så har det jo en del å si hvordan bæremeisen passer til kroppen, mannen min liker Norheim veldig godt :)

Skrevet

Vi kjøpte Bergans på finn.no.... halv pris og du kunne ikke se at den var brukt en gang!!

Skrevet

Ville ikke kjøpt en bæremeis. Ikke bra for verken stor eller liten.

Anbefaler heller en manduca, ergo eller mei tai. God bærekomfort for stor og barnet sitter ergonomisk riktig. God kontakt mellom barn og voksen.

Skrevet

Ville også kjøpt ergo i stedet for bæremeis. Mye bedre for ryggen, vekten kommer på hoftene. Tåler opptil 28 kilo tror jeg det er, og kan brukes fra spedbarnsalder (med innlegg).

Skrevet

Ville også valgt ergo (er mer glad i den enn manduca og maiTai på litt større barn).

Den tar "ikke plass" når den ikke er i bruk, og god vektfordeling på hoftene.

Jeg har båret mini MYE (bruker nesten aldri vogn), og de få gangene vi har lånt bæremeis har han hylt som en stukken gris, han har rett og slett vært redd...

Skrevet

Vi har Bergans bæremeis og er veldig fornøyd med den. Når man justerer den riktig, bærer man på hoftene. Lillegutt har trivdes godt i den, god utsikt og har sovet mange timer i den.

Men det er jo en stor bæremeis, egner seg nok bedre for turgåing enn bygåing. Kjekt med sekken som er festet på undersiden med plass til niste, bleier o.l.

Skrevet

Hei!

vi har gått mye i fjellet med sønnen vår på ryggen, bergans var det vi valgte og er svært godt fornøyd, god bærekomfort samt at sønnen vår ser ut til å ha trivdes godt i den.

den kan kjøpes med overbygg som gir god beskyttelse mot både sol, vær og vind.

Skrevet

Hei. Vi kjøpte en bæremeis fra phil&ted, veldig fornøyd med den. Kan stille selene i høyden etter hvem som bærer, og har plass til en del bagasje under. Vi bruker den fortsatt mye (gutten vår er 2 år). God støtte og man bærer med hoften og ikke ryggen. Alle som har lånt den er veldig fornøyd (flere har kjøpt slik selv). Lykke til med valget.

Skrevet

Vi bruker Manduca til gullungen vår på to år, anbefaler det hvis det er "bybruk" det er snakk om. Gullet elsker å sitte i den, samt at den er fantastisk god å bære. På rygg er det jo nesten som å bære en godt tilpasset sekk som varmer ryggen din ;) Ellers har vi faktisk kjøpt bæremeis på SparKjøp - og er kjempefornøyd. Kostet knappe 600 inkludert frakt! Hadde Bergans sin før, men den ble stjålet på tur (faktisk - noe så frekt) og noen anbefalte meg den. Den er kjempegod å bære i, justerbar og har overbygg som beskytter mot været. Gullet sitter godt, og den er super også for lange fjellturer. Ikke like godt inpregnert som Bergans sin, men med regntrekket på gjør det ingen verdens ting - vet også de som impregnerer den ekstra.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...