Gå til innhold

stikker i hofta... noen flere?


SolRikke

Anbefalte innlegg

noen ganger kjenner jeg en voldsom stikkende følelse i høyre hofte, eller øverst på låret helt oppe ved hoftebeinet. Kjennes ut som om noen stikker en lang nål inni hofta og lar den stå der, er forbaska vondt når jeg går, og det forsvinner like plutselig som det kom.

 

Noen flere som har det sånn? Eller er det bare meg.. hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme her. Ofte etter at jeg har tisset.. Noen sa det kunne være noen bånd som strakk seg, men jeg vet desverre ikke noe mer :/ Men i og med at det gir seg etter kort tid og jeg fortsatt kjenner liv (er i uke 21) regner jeg med det er ufarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjent dette ved alle mine tre graviditeter. Det er ligamentene i livmoren som strekker på seg. Helt normalt!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja.. nå tror jeg ikke livmoren min går til toppen av låret, det burde vel være ett medisinsk under. Det er liksom på siden av hofta da, rett under hoftekulen... øhm.. vanskelig å forklare.

Jeg satser på at det ikke er noe farlig, det går jo over etterhvert.

 

Takk for svar jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 19 å har kjent det samme som du beskriver noen uker bare i venstre hofte, spesielt når jeg skal stå opp eller viss jeg er litt sliten, men jordmoren min sa at det kunne være begynnelse på bekkenløsning, men jeg sier i fra viss jeg finner ut av hva det er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt det slik i ca 5 uker nå (er 20+0 i dag). Kommer også til meg hvis jeg står opp, men gir seg som regel etter hvert, og kan også komme plutselig til andre tider. Til meg er det også på høyre hofte, har kjent det ved noen anledninger i venstre også. Klarer ikke stå på venstre fot når jeg kler på meg f.eks, tvilsomt at det har noe med strekninger i livmor å gjøre. Har ikke snakket med jordmor om det, bekymrer meg egentle ikke over det, men jeg har en del bekjente som er sykepleiere, og alle mener det høres ut som "isjias" (usikker på skrivemåten). Mulig det heller kan være begynnelse på bekkenløsning? Jeg vet ikke, men greit å høre om det er noe som hjelper mot smertene, for behagelig er det ikke.

Ja, det var det jeg hadde å føye til!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmm.. ja kanskje det kan være bekkenløsning-start? Hvis det vedvarer så ringe jeg til legen og hører. Og når jeg tenker meg om, så er det vel oftest jeg kjenner det når jeg reiser meg opp eller har en rask vridning av kroppen. Men "godt" å vite at det er flere som har det sånn, da er det mest sannsynlig ett svangerskapsproblem og ikke meg, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min mente det var bekkenløsningstart. For meg når det kommer, så kjennes det ut som om hele høyre beinet slutter å fungere. Så går det heldigvis over etter noen minutter. Ganske plagsomt egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...