Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #1 Skrevet 10. januar 2011 Noen som vet hvor stort vinduet må være?
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #2 Skrevet 10. januar 2011 Ja, det skal være minimum 50 x 60 cm.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #3 Skrevet 10. januar 2011 Trenger ikke være så stort, hvis du har annen rømningsvei, som f.eks en dør fra soverommet som går ut i ett annet rom med f.eks vindu eller ytterdør
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #4 Skrevet 10. januar 2011 Det tror jeg ikke er helt riktig. er ganske sikker på at det er et minimumsmål på vinduer. Vet nemlig om noen som ikke fikk godkjent leiligheten sin i kjelleren på huset, da vinduet var for lite. Og rommet hadde en dør ut i et annet rom med ytterdør.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #5 Skrevet 10. januar 2011 Vet i allefall at en voksen mann på 150 kg skal kunne komme seg ut av godkjente vinduer. - og det er jo faktisk mulig at brannen er utenfor soverommet og at den opplagte rømningsveien er blokkert...
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #6 Skrevet 10. januar 2011 Jeg er 22.32. Har hatt brannvesenet på inspeksjon i kjellerleiligheten som leies ut. Har ikke ett vindu det går ann å komme seg ut av, på soverommet, men brannvesenet mente at ,da det var flere rømningsvinduer fra leiligheten, så da var jeg godt innenfor kravet om sikker rømningsvei . Dette fikk jeg også tilsendt skriftlig ,slik at jeg kunne dokumentere det overfor leietaker. Så er det du 22.40 som har rett eller brannvesenet???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå