Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #1 Skrevet 10. januar 2011 jauda, nå er nyåret godt i gang og min lille og tjukke kropp skal sultes og trimmes i form. Som dere ser av vekten min, så har jeg aldri slanka meg før (162 lang, 78.6 feit) Jeg har bytta ut kneip'en med ryvita knekkebrød, vita lett smør og vanlig novegia. Til frokost spiser jeg fullkornblanding. Og to fruktmåltider. Har regnet meg frem til et inntak av 1619 kalorier i dag. har gått en tur i rask gange (for feit til å løpe), turen var å en halvtime. Må starte mykt ellers mister jeg motivasjonen. men så hørte jeg et sted at hvis man får i seg for få kalorier, så går man ikke ned da heller, for kroppen får "sjokk" og tviholder på flesket. Og det er det hvertfall ikke noe vits i...! Hva er anbefalt mengde kalorier inn? Jeg skal ned 20 kg...
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #2 Skrevet 10. januar 2011 hei hei. Tror ikke det er for lite kalorier. På grete roede skal damer ligge på ca 1200. Hvis du bare går deg en tur om dagen så kan du nok klare deg på litt mindre. Ihvetfall hvis du vil gå ned en halvkilo i uka. Trener du hardt. Spinning,løping ol der pulsen går opp så kan du nok spise ca 16-1700. Kroppen trenger mer mat hvis man skal presse seg på trening. Men det viktigste er å fordele antall kalorier på mange måltider. Da holdes forbrenningen varm hele dagen:) Lykke til!! Dette klarer du. Man klarer alt bare hodet er innstilt på det.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #3 Skrevet 10. januar 2011 Takk for svar! jeg har satt meg delmål, første er å gå ned til 74,9. Det håper jeg skjer innen midten av februar. Så tar jeg det 5 kilo m gagen til jeg er der jeg vil være. trimmen består av daglig tur med vogn og 2-3 kjappe og harde intervaller daglig på crosstrain'eren som jeg har hjemme. Jeg har spist jevnt og trutt i dag, max 3 timer mellom måltidene. Ikke spist noe siden 20.30, da spiste jeg en banan. Nytt og bedre liv og en ny og sunnere mamma for babyen min
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #4 Skrevet 10. januar 2011 Veldig lurt med litt intervall trening. Det får fart på forbrenningen. Etterhvert når formen blir bedre kan du små jogge litt med vogna også. Dette klarer du nok fint. Lurt å ikke tro at kiloene renner av ,men at det skal gå sakte med sikkert. Knekkebrød og havregrøt er bra frokost og lunsj måltider. Maks 3 frukt om dagen. Banan teller som 2. Ellers kan du jo fråtse i grønnsaker. Kommer søthungeren over deg er det lite kalorier i en kokosbolle. Man føler jo at man skeier ut veldig,men det er mye bedre enn annet søtt. Tror det er ca 50 kcal i en liten vanlig en.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #5 Skrevet 10. januar 2011 Takk for tips! det med frukten visste jeg ikke, jeg trodde jeg bare kunne spise så mye jeg ville av frukt:/ Men da sørger jeg heller for å fylle kjølskapet med grønnsaker i stedet. er jo så vant med å knakse på noe hele tiden... men heretter skal det ikke være godteri jeg småspiser!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #6 Skrevet 10. januar 2011 Hey, er det Bumseklubben? Der er jeg med, serru, og jeg har nettopp trent! *kry!*
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #7 Skrevet 10. januar 2011 Sludder! damer skal ligge på minimum 1600 kalorier på Grete Roede, 1200 er veeeeldig gammel lære. Skal du ned så mye som 20 kg vil jeg tro du skal ligge på 1900 kalorier. Ikke finn på å spise mindre, du vil kanskje gå ned et par uker men så er det stopp. Meld deg inn på Grete Roedes vektklubben.no, gratis og helt suverent.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #8 Skrevet 10. januar 2011 takk for tips om grete roede, skal sjekke det ut jeg har jo null peiling på dette, men jeg skal nok få det til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå