Gå til innhold

Hva er det styggeste navnet du vet om?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok mange blir litt såret av en slik tråd, spesielt hvis sitt eget navn eller barnas navn dukker opp.

Når det er sagt leser jeg masse om navn her inne, elsker å "forske" på navn, og er så heldig at jeg snart må finne et passende guttenavn :-)

Her inne så har damene bestemt seg for hva som er harry og fæle navn, så følger saueflokken med, og skjeller ut samme navn gang på gang.

For tiden er det Ruben, ser det er nevnt to ganger i denne tråden, og ellers i andre tråder i den siste tiden. Populære navn er som oftest det minst pene. Jo mer spesielt - eller lite brukt - jo bedre er navnet.

det to å velge i f.eks. så er det alltid det mest spesielle som "vinner",

er det et vanlig navn, så er det ikke noe fint... satt litt på spissen.

Men men navn er morsomt å diskutere da.

Skrevet

Så det er bare mobbing dersom det går på person? Er rase, utseendet, klær osv person da? SELVSAGT er det mobbing.

Skrevet

Kårhild, Natasja og Sjasmin er navn jeg ikke kunne tenkt meg å bruke. Adolf er heller ingen favoritt..

Skrevet

For noe tull. Mine barns navn er ikke på denne listen, men jeg da vett nok til å skjønne at det ikke er videre hyggelig å lage en lite over navn man ikke liker og publisere det på en babychat side. Foreslår at du går litt i deg selv hvis du ikke ser problemet med dette.

Skrevet

Mener helt seriøst at folk som mener det er mobbing er ekstremt hårsåre. Jeg liker kjempegodt navnet Alexander, og liker det like godt selv om en Annie over her mener at det er stygt. Det var denne smaken, da!

Forresten var det en tråd en gang om rare navn, det var mye artigere. Tror Kårhild tok kaka..

Skrevet

Jeg synes ikke en kan kalle det mobbing at noen skriver ned navn de ikke liker. MEN jeg kan heller ikke akkurat si at jeg helt klarer å forstå hva det gir så mange å svare på en slik tråd.

Skrevet

Hva man ikke liker? Overskriften sier ganske tydelig: Hva er det styggeste navnet du vet om. Ergo, er ikke snakk om å ikke like men å synes noe er skikkelig stygt. Hva får du egentlig ut av å vite det? Hvorfor bryr du deg?

Jo. Dette er mobbing. Og jeg vedder armen min på at barna deres blir mobbere. For barn mobber nemlig ikke uten grunn, de har lært det et sted.

Skrevet

Kjartan

Øllegård (jentenavn, faktisk)

Skrevet

Teit tråd, men egentlig veldig morsom i mine øyne!

Det var nettopp i en slik tråd vi fant navnet til vårt barn nemlig!

Jeg hadde aldri hørt navnet før, ikke var det spesielt gammeldags eller rart heller, men èn person nevnte det som sitt "styggeste".

vi syns det er det vakreste i verden, og det er godt vi er forskjellige.

Har heller aldri hørt noen syns det er stygt.

Når folk spør hvordan vi fant navnet, forteller jeg villig vekk, også er det en god historie!

Ellers syns jeg dette blir litt mobbete....barnslig!

Navnet står forøvrig ikke i denne tråden.

Skrevet

Jeg synes ingen navn er stygge. Har noen navn jeg ikke ville valgt til mine barn, men det er pga ting jeg forbinder med navnene. Div. personer som med sin måte å være på ovenfor meg har skapt negative assosiasjoner til selve navnet.

Og alle som skriver at det ikke er mobbing å skrive hvilke navn man misliker, så burde dere kanskje lese overskriften på tråden. Der står det nemlig ingenting om å mislike noen navn, det står hvilke navn som er de styggeste man vet om.

Og jeg kan godt skjønne at folk blir fornærmet hvis de leser sitt eget navn eller barnas navn på sånne steder. Jeg har forøvrig aldri lest mitt eget navn her, ikke navnet til mine nærmeste, og første barnet er ikke ute enda. Men selvfølgelig er det sårt å lese at noe man synes er fint og vakkert, og noe man har et forhold til, av andre blir regnet som det styggeste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...