Gå til innhold

noen som har reist til thailand som gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var det?

i utgangspunktet tenker jeg at jeg ikke tør reise, men mannen skjønner ikke helt problemet ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi dro til Thailand på øyloffing da jeg var 6 måneder på vei. Var vekk i 1 måned! Vi har reist mye i Thailand før graviditeten, og derfor følte jeg meg veldig trygg både på landet, hva slags mat jeg kunne spise, eventuelle helsetilbud..osv..

Jeg hadde et problemfritt svangerskap. Flyturen ned var helt ok - jeg sørget for å drikke mye vann på flyet slik at jeg ikke hovnet så opp i kroppen. Under ferien var de eneste forhåndsreglene jeg tok å drikke nok vann i varmen samt at maten var ordentlig stekt. Vi hadde en kjempe fin ferie! Hjemturen var litt slitsom, for magen hadde vokst litt under ferien, og reisetøyet jeg hadde på strammet litt.......hehe....

Skrevet

Jeg dro når jeg var litt over 5 mnd, kanskje 5 og en halv og var også der i 1 mnd. Men jeg var nok bare på familie ferie (har familie der) og det gikk bra.

Som Tigergutt over skriver hadde jeg også et problemfritt svangerskap og det eneste jeg passet på var å drikke masse vann og passe på at maten var ordentlig stekt. Også skal du helst unngå å spise frukt med skall.

Skrevet

Når og hvor skal dere reise? vi hadde også bestilt oss tur før overraskelsen kom, så jeg pratet med legen min ang å reise når man da er 5,5 mnd på vei. Han hadde ingen betenkeligheter med å anbefale meg å reise. Så lenge man spiser gjennomstekt mat, ikke drikker vann fra springen, ikke spiser rå grønnsaker og frukt som ikke skal skrelles osv er det ingen fare, fikk jeg beskjed om. De samme forhåndsreglene bør forresten ikke-gravide også ta. I de andre svangerskapene jeg har hatt, har jeg levd helt som normalt, bortsett fra 0 alkohol selvfølgelig, og har fått friske,glade barn, så jeg tror det er viktig å ha det bra og kose seg i svangerskapet, ikke bare være nervøs og bekymret hele tiden :-) (hvis man klarer å la være da...)

Skrevet

jeg reiste da jeg var 3 mnd gravid, uten vaksinasjon. gikk helt fint. men spritet meg hele tiden, hadde altid dopapir i veska og spiste var veldig kresen på maten.;)

Skrevet

Vi hadde en stor rundt for et par dager siden om vi skulle dra eller ikke. Planen var at vi skulle dra i begynnelsen av februar, da hadde jeg vært akkuratt 3 mnd på vei. Jeg leste litt på nettet og fikk en dårlig følelse for det, så jeg spurte legen min og han sa ganske så konkret at han syntes det var en dårlig ide. Man er ikke gravid så ofte og da skal man ikke ta sånne sjanser sa han. det skal sies at jeg mistet akuratt i 12. uke siste svangerskap så han tenkte nok litt på det også. Og det er jo mange her som har dratt og det har gått bra med og det gjør det helt sikkert som oftest også. Men jeg syns det ble litt stressende og ikke så avslappende som jeg først så det for meg. Jeg har en meget aktiv 2åring også som måtte ha blitt løpt etter til stadighet også.

Jeg leste dette på lommelegen:

http://www.lommelegen.no/336158/til-thailand-naar-man-er-gravid

og utifra dette så kan man jo nesten ikke spise noen ting der. ikke en gang kylling, så da ble det så stress. Jeg vil heller dra til Tailand når babyen er kommet ut.

Jeg er egentlig ikke hysterisk i det hele tatt når det kommer til hva man kan og ikke i svangerskap, men jeg fikk en dårlig følelse for å dra, og det vil jeg ta seriøst. Det gjorde mannen min også. Men jeg hadde syns det var litt vanskeligere hvis mannen min ikke helt skjønte det som du sa. Også kommer det helt sikkert ann på hvor gravid du er når dere drar. sikkert mye bedre å dra litt uti svangerskapet, når ting er litt mer stabilt.

Men herlighet jeg skal for all del ikke si om jeg syns du bør dra eller ikke...*smil*

Skrevet

Vi dro da jeg var i uke 28, var der nede i to uker. Gikk kjempe fint.

Passet på å gå mange runder rundt på flyet, og drikke masse vann. Og som de andre sier her, passet også jeg på hva jeg spiste.

Men hadde overhode ingen problemer. Vet at Thai airways har egne grenser for når man kan fly. Minnes å huske at det var 26 eller 28.

Jeg måtte hvertfall ha legeerklæring, og det var en del styr ved innsjekking, pga folk som forsto lite engelsk.

På alle de 4 hotellene vi bodde på hadde de også grusomt harde senger å ligge i. Ikke godt for meg som var plaget med bekkenet. Men de var så snille og fant noen overmadrasser, så det ordnet seg.

Bare dra, det er så fantastisk i Thailand.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...