Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #1 Skrevet 10. januar 2011 Hva er galt med meg? Jeg har drevet med kundebehandling i over 15 år, men takler fortsatt ikke å avvise synlig berusede mennesker som vil kjøpe alkohol, eller å forholde meg saklig og korrekt overfor kunder som med vrangvilje ikke vil skjønne rutiner og regler for hvordan man må gjennomføre visse ting i forbindelse med salg av diverse varer i vår butikk. Jeg klarer å redegjøre for regler osv., men etterhvert hvis kunden ikke ser ut til å akseptere "spillereglene", så begynner jeg å skjelve mer og mer jo mer jeg må forklare ting. Jeg klarer å holde maska, men ved neste kunde kan jeg bare få lyst til å grine og forsvinne... Hva søren er dette, da? Jeg var da ikke så pinglete før....!!! Flere som har det sånn?? Hva kan man gjøre for å takle dette, da???
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #2 Skrevet 10. januar 2011 Jeg kan ha tendensen. Det er et velkjent fenomen du beskriver. Jeg løser det ved å ta på meg en maske og være helt kald og rolig. Svarer bare helt kort. Lar kunden rase fra seg, mens jeg tenker positive tanker inni meg. Går ikke inn i diskusjoner, men sier bare "beklager, men dette regelverket må jeg forholde meg til". Berusede personer går jeg iallefall ikke i diskusjon med. Et tips er å avvise høflig, men bestemt, for så å henvende deg til neste kunde, evnt. ta kontakt med en kollega. På den måte gir du signal om at samtalen er over.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #3 Skrevet 11. januar 2011 Jeg kjenner meg igjen. Enda verre nå når jeg nettopp har kommet tilbake fra perm. Håper det går seg til når jeg igjen blir varm i trøya.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #4 Skrevet 11. januar 2011 Ja, sånn er jeg også veldig ofte.... Prøver å holde maska, men blir skjelven og sint inni meg. Opplever det som regel oftest når pasienter (jobber på legekontor) som er litt "høyere i rangen" kverulerer og får meg til å føle meg veldig liten. Senest idag la jeg på når en pasient ringte. Hun hylte og skrek, jeg forholdt meg rolig og sa "jeg ønsker ikke å prate med deg dersom du skriker på den måten", da skrek hun enda mer og ba meg ikke ta den tonen.... Da la jeg på. Og var skjelven lenge etterpå!! Selvom dette er en pasient som vi må gjøre det sånn med, og vi har legen og psykolog i ryggen på dette. Men alikevel ble jeg kjempenervøs av å faktisk gjøre det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå