Gå til innhold

Pila, kan du se hit litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forter meg å skrive dette for å fange din oppmerksomhet, så kommer mitt innlegg under:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du om at ansatte fra barneverntjenesten spiser lunsj inne på den lukkede sonen til et NAV-kontor sammen med de NAV-ansatte?

Ansatte på NAV-kontoret har betalt lunsj og må derfor være tilgjengelige for jobbrelaterte spørsmål. Det ligger selvsagt også sensitive papirer rundt omkring, dog ikke på lunsjrommet- men man må jo passere.

Er du enig med meg i at dette er problematisk mtp taushetsplikt?

Skrevet

Nå er jeg ikke pila, men jeg svarer likevel...

Ja, det er absolutt problematisk.

Skrevet

Det høres potensielt problematisk ut i forhold til NAVs taushetsplikt.

Det kommer jo an på hvordan de praktiserer dette med tilgjengelighet - om de går ut av rommet for f.eks å ta telefoner er det jo greit. Sensitive papirer synes jeg det er underlig om slenger rundt for hvermannsen selv i lukket sone, men ut fra hvordan en del NAV-kontorer fungerer høres det jo ikke utenkelig ut...

Skrevet

Takk for svar!

Det ligger ikke papirer og slenger i den forstand. Men det ligger papirer på folks arbeidspulter, og noen av dem passerer man for å komme til lunsjrommet.

Man går helst ut for å ta telefoner, og det sies at man skal være bevisst på å ikke diskutere sensitive ting i lunsjen når vi har gjester, men det igjen er jo problematisk når noen fra publikumsmottaket kommer for å få en kjapp avklaring på noe.

Uansett hvor forsiktig man er vil det etter mitt syn alltid være noe informasjon som lekker i lukket sone, jeg mener derfor at man ikke bør ha utenforstående inn dit i det hele tatt. Dette møter jeg lite gehør for, og ville derfor gjerne hatt tips til hvordan jeg best mulig skal argumentere for mitt synspunkt.

Har forstått at du Pila kan mye om dette. Setter stor pris på svar.

Skrevet

Dytter.

Vil gjerne ha svar fra flere enn Pila også:)

Skrevet

Det er jo vanskelig for meg å si om jeg synes du har rett, siden jeg ikke har sett lokalene etc. Jeg tenker at en viss bevissthet rundt temaet uansett er nødvendig om man skal praktisere en slik ordning.

Å komme med konkrete eksempler på ting du har sett/overhørt som du ikke skulle ha hørt, eventuelt observert at andre overhørte, burde vel være grei argumentasjon?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...