Gå til innhold

Hormonkaos


mornr2

Anbefalte innlegg

må bare få dette ut, kanskje er det noen som kan dele mine erfaringer eller gi meg noen gode tips.. ? :-)

Jeg har ei datter fra før, og kan ikke huske at jeg var så "hormonell", kvalm eller hadde så ømme bryster som jeg har denne gangen. Testen var positiv veldig tidlig også, men dette er kanskje ikke så uvanlig? Har fått for meg at det kanskje er to også.. men egentlig er det vel bare hundreogti tanker og bekymringer som er gjeldende. Er det veldig uvanlig å bestille ultralyd allerede nå?

Ting er så rart og kaotisk.

 

En annen ting også, jeg sliteer med å slutte helt med røyken.. Jeg vil så gjerne, men klarer liksom ikke..

 

Hehehe dette var masse syting, jeg gelder meg over graviditeten og barnet er ønsket og nesten planlagt. (to dager etter at vi bestemte oss for å forsøke å få et barn sammen, fant jeg ut at jeg var gravid.. så alt gikk liksom litt fort!!! :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:)

godt det er flere med hormonkaos.....er i 6.uke her,og i dag har jeg nesten ikke lyst på baby en gang.Årntlig irritert på at noe så lite kan forårsake så mye tull.Kjennes ut som en big time bakrus med influensa.Spyr ikke da heldigvis. Går egentlig veldig bra å ikke røyke her,men så er det bare d å la være når det er kjedelig på jobb.Fikk klem av en kunde som var orntlig innrøyka i dag,holdt på å spyy. Ideellt sett må man jo bare legge bort røyken,men så tror jeg også slike ting kommer når magen begynner å vises. Hvordan gikk det med røyken i ditt første svangerskap?

Gikk rimelig fort å bli gravid her og.Slutta med pillen i starten av desember,og tenkte at nå blir jeg vel kanskje gravid i mai da.......men der tok jeg feil....:) når har du termin tror du?

 

Klem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja disse hormonene. Jeg er knapt begynt på min 7 uke og er irritert og grinete på alle rundt meg, smatting rundt lunsj og middagsbordet, fysj og hvorfor må de på jobben spise hvitløk? åå den lukta!!! Prøver å ta meg sammen da og får veldig dårlig samvittighet, for vil ikke fortelle noen om graviditeten enda og sykemelding er vanskelig på denne tiden av året. Er stort sett kvalm og trøtt hele dagen og det er så slitsomt, orker knappt å stå opp på morningen! drikker vann og spiser frukt for å holde kvalmen under kontroll. Hadde det slik med de 2 første barna også, men tror det blir ekstra nå som jeg har flere rundt meg og mindre tid til avslapping. ja ja nå har jeg fått ut litt frustrasjon:) vi får trøste oss med at det går over.

Når det kommer til røyken jenter, har jeg hørt at det er bedre for babyen at du trapper ned og tar en røyk i stede for å slutte med en gang og bli stresset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trappet ned, også plutselig sluttet jeg... Det var to dager med mor fra helvete (stakkars dattera mi... men ba pent om unnskyldning. Tror det viktigste for henne er at jeg sluttet! HEHE) Jeg oppdaget at jeg aldri vil begynne å røyke igjen, for å være så fysisk avhengig av noe kan umulig være bra! :-D

Nå har hvertfall det sinnet lagt seg.. :-)

Jeg har foreløpig termin 13 september, og jeg gelder meg sykt, (og gruer meg..) Noen ganger lurer jeg på hva i all verden det er vi har satt i gang.. ikke noe angreknapp eller liknende her nei. :-)

(men det er jo bare bra egentlig!!!!)

Jeg har klart kunstykket å bli 100 % sykmeldt allerede nå.. Hormoner blandet med røykeslutt er ingen heldig kombinasjon, sammen med lavt stoffskifte.. Så jeg er nå sykmeldt frem til 30/01-11, og henvist til fødepoliklinnikken allerede, for tett oppfølging.. Lurer på hva dette innebærer??

 

Ting begynner å roe seg, mye takket være sykmeldingen tror jeg.. Jobber i NAV (mye stress)..

 

Men må jo le litt av disse hormonene også da, som får oss til å le, grine og bli sinna i ett.. hehe

 

Må si jeg gleder meg til 2. trimester.. :-D Da kan vi vel nyte 100%????

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse hormonene er noe dritt.. klarer jo ikke å kontrollere humøret mitt lenger. Er heller ikke noe kjekt å se at vekten går oppover. Jeg som var fast bestemt på å slanke meg nå.. selvsagt før jeg oppdaget at jeg var gravid...

Er nesten så jeg angrer på hele opplegget. Huff, hvordan skal dette gå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, ja det føles veldig veldig ille. Skjønner følelsen av å angre faktisk, men man angrer gjerne på at man angrer også..:-)

Det er hormonene som styrer deg! Prøv å slapp av mest mulig, få ro rundt deg og din situasjon..Det hajlp hvertfall meg helt utrolig...

Kroppen går igjennom noe helt sinnsykt, det er helt sikkert!! Så det er ikke du, men hormonene som styrer tankene dine.. Holdt ut!!! vi må jo bare tenke at vi snart kan nyte!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det er hormonene.. Jeg er iallefall helt utslitt og det sliter virkelig på å være så opp og ned i humør....

 

Prøver å slappe av, men jeg er hjemme med et meget aktivt lite barn. Vanskelig å slappe av da...

Hvordan skal det gå med en super aktiv unge og en baby... Huff og huff.....

 

PS: sikkert de negative hormonene som råder i dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mornr2, skal du på fødepoliklinikken på Riksen? Jeg har høyt stoffskifte og skal inn neste onsdag. Lurer så mye på hva slags oppfølging de gir. Skal uansett ha en tidlig UL, da jeg har mye antistoffer i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! nei, jeg skal på Fredrikstad sykehus :-)) Lykke til!! Kanskje jeg kan få en tidlig UL også? hadde vært sinnsykt artig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...