Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #1 Skrevet 10. januar 2011 Hei. Jeg skal søke barnehageplass til min sønn som fyller 1 år i juli-11, og på nettet står det at barn som fyller 1 år innen hovedopptaket i august er garantert plass. Jeg ønsker å søke på 7 kommunale barnehager i min bydel. Da jeg snakket med en av dem i dag fortalte styrer at vi er garantert plass, men kanskje det blir i en helt annen bydel. Har dere fått plass i den bydelen dere ønsker?? Lønner det seg å søke både kommunale og private? Jeg søker kun kommunale pga at de har åpent litt lengere, og det passer bedre til min jobb. Håper noen vil dele erfaringer!:-)
Gjest ->>- Skrevet 10. januar 2011 #2 Skrevet 10. januar 2011 Det lønner seg gjerne å slenge på minst én av gigantbarnehagene på søknaden, ikke bare hyggelige, småbarnehager med ti ledige plasser hver høst. F.eks Kværnerbyen i Gamle Oslo, Sophies Hage i Grünerløkka eller Margarinfabrikken i Sagene.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #4 Skrevet 10. januar 2011 Ja, du er garantert plass i Oslo Kommune, ikke i din bydel. Men det er få som får plass utenfor sin bydel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå