Gå til innhold

Jeg trenger datahjelp! Noen som kan data her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen er mer blåst enn meg på data. Da er det gøy å stå fast..

Jeg har Windows XP. Jeg vil kvitte meg med dette operativsystemet og kjøre windows 7 istedet. Jeg har haugevis av bilder og en del skolearbeid på harddisken som jeg IKKE KAN miste. Hva gjør jeg? Hvordan kvitter jeg meg med et OS?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan gjøre det på mange måter, men den enkleste er å sette i win7-plata og starte den fra XP. Velg oppgradering. Da vil det du har liggende under mine dokumenter bli.

Det sikreste er uansett å lagre bilder og det du ikke kan miste på en annen disk (enten fysisk eller å dele disken du har i to partisjoner) og så installere win7 på c-disken.

Uansett ville jeg overlatt dette til noen som vet hva de gjør hvis det du har liggende på maskina nå ikke kan mistes.

Skrevet

Om det er veldig viktig å ikke miste data så bør de ikke ligge bare der. Kjøp en ekstern harddisk, bruk minnepenn eller cd. Men kræsjer datan har du mistet det, om ikke det ligger en annen plass også.

Eller så er det vel bare å gjøre som cd ber deg om?

Kan jeg spørre om hva det koster?

Skrevet

Ok, ja jeg burde definitivt fått hjelp. Men vil ikke XP da en del diskplass dersom den blir liggende der. Og vil det føre til at jeg får opp en valgmeny for os ved oppstart av pcen?

Hvordan deles en disk i to partisjoner?

Skrevet

Hva windows 7 koster? Har ikke ikke kjøpt det enda. Sliter med å installere et program på xp'en og prøver og finne ut av hvordan jeg kan slette xp uten å miste, men jeg må jo selvfølgelig lagre det eksternt som dere sier..

Skrevet

Hvis du installerer win7 fra xp så oppgraderer den, altså den fjerner unødvendige xp-filer og legger til win7-filer.

Partition Magic fra symantec er et veldig greit program for partisjonering.

Men jeg sier igjen; vet du ikke hva du gjør så få noen andre til å gjøre det. Det vil du være glad for etterpå.

Skrevet

Kjøp en ekstern hard disk eller en minnepenn og kopier alt du skal ha over dit. Start opp pcen med windows 7 cden i og gjør som den sier. Så kopierer du filene inn igjen. Da har du reddet alt og du har back up dersom noe skulle skje med pcen. Du får også formattert så alt av virus o.l. forsvinner

Skrevet

Har du sjekket at PCen din faktisk kan kjøre Win7? Husk at Win7 krever veldig mye av maskinen din så du må være helt sikker på at den er god nok før du oppgraderer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...