Gå til innhold

Hva regnes som håndbagasje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal fly med Ryanair i neste uke, og har bestilt med kun håndbagasje.

Jeg tenker da å ta med meg en liten koffert, som er liten nok til å regnes som håndbagasje. Men jeg lurer på om jeg kan ta med meg veska mi i tillegg?

Noen som vet? Noen som har flydd med Ryanair og har erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på om personalet er hyggelig.. Er de strenge får du nok ikke det for ryanair vil ha mest mulig penger. Men noen er hyggelige.

Kommer nok litt an på veskestørrelsen også.

Skrevet

Egentlig er veske en håndbagasje, men jeg har aldri opplevd at de sier noe på det.

Har aldri flydd med Ryanair, men flere andre sære eller rare selskap.

Skrevet

Hmmmm... Det hadde vært fint å kunne hatt med seg en håndveske i tillegg til å kunne hatt litt småting i... Jeg må jo uansett ha med meg en veske, så hvis jeg skal pakke den ned, vil jo den også ta opp plass...

Det er jo dumt hvis jeg tar med meg, og så godtar de det ikke. Vet ikke om jeg tør ta sjansen på det.....

Skrevet

Det er forskjellige regler for de forskjellige selskapene. Så vidt jeg vet praktiserer Ryanair at du bare kan ha et kolli på maks 55 cm x 40 cm x 20 cm og maks 10 kg, ikke veske pose eller liknende i tillegg.

Skrevet

Hvis de ikke godtar en håndveske i tillegg, må de være av ren vrangvilje, Det finnes ihvertfall ingen saklige argumenter imot. På SAS og Norwegian er det ingenting i veien for å ta med en bærbar pc og noen bøker i en pose i tillegg til kofferten i bagasjehylla. Ellers skulle det jo vært forbudt å legge jakka si i fanget også, om man skulle våre så streng. Jeg trodde flyselskapene og de ansatte var til for flypassasjerene, ikke omvendt. Men så skygger jeg da også unna Ryanair, som jeg anser som useriøse.

Skrevet

Med Ryanair hadde jeg ikke tatt sjangsen på å ha den ved siden av om ikke det er plass i reisebaggen... Men om det er plass, så du kan bare putte den i kofferten dersom de sier noe på det, er det vel ikke noe problem. Har hatt så mye trøbbel med det selskapet at vi flyr ikke med de igjen. Det skjer ikke.

Skrevet

Sjekket nettopp på nettsidene til Ryanair. Der står det svart på hvitt at det ikke er tillatt med håndveske e.l. i tillegg til håndbagasje ellers. Absolutt alt må være innpakket i ett kolli. Kanskje de ikke engang tillater at man tar med seg en pocketbok? Hva med iPod? Blir de beslaglagt? Se også opp for leppestiften. Før du aner det, har flyvertinna puttet den i sin egen lomme.

Skrevet

En liten digresjon - jeg holdt på å få Thias 2 1/2 mnd for tidlig ombord på et Ryanair-fly... og ingen gjorde mine til å hjelpe meg. Ikke engang ut av flyet fikk jeg bistand fra kabinpersonell - de stod å så på at jeg gråtende nesten krøp ut av flyet... Fikk heldigvis hjelp inne på flyplassen av andre passasjerer, som beklaget at de ikke hadde sett mine smerter tidligere.

Ryanairs kommentar: Gravide flyr på egen risiko.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...