Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #1 Skrevet 10. januar 2011 Jeg har termin nå i januar, og vi venter og gleder oss begge to, både jeg og barnefar. For et par mnd siden gjorde vi det slutt, av grunner jeg ikke vil gå nærmere inn på her. Vi er fortsatt venner, og kommer til å fortsette med det, og kanskje tilogmed prøve på nytt med tid og stunder dersom ting ordner seg. imellomtiden er jeg usikker på det her med bidrag - skal jeg be om det eller skal jeg bare drite i det og greie meg selv? han er bedre økonomisk stilt enn meg men jeg skal da greie meg, men det er jo han sitt barn også... men vil jo ikke kreve noe fra noen som helst uten "grunn" - så hjelpesløs er jeg ikke. til nå har jeg kjøpt alt av vogn og seng og utstyr, har ikke bedt om penger til noe av det, så da er det vel ikke mer enn rimelig at han bidrar en gang i mnd? og OM det skulle bli sånn at vi en gang blir sammen igjen, så blir jo økonomien antakelig mer felles, men den blir jo ikke det automatisk dersom vi prøver på nytt uansett så vil jo nødvendigvis da ta litt tid.. men jeg er så usikker, er jo alenemødre som har krav på bidrag og jeg er jo ikke helt alene, selvom vi ikke er sammen ... ? Hva gjør dere/har dere gjort i forhold til far og bidrag, med tanke på mitt tilfelle? altså dersom dere ikke visste hva slags "stadie" forholdet deres var på da barnet ble født? følelser osv endrer seg jo veldig for tiden, og skal ikke se bort i fra at det endrer seg enda mer etter fødsel.følelsene er der jo, men av og til må de legges til side for å gjøre det beste ut av en situasjon... huff, jeg er så blind på det her!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #2 Skrevet 10. januar 2011 Bidrag via NAV.... Du er for blind..... Er veldig typisk for oss jenter og ikke kreve noe....
Adele Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 10. januar 2011 #3 Skrevet 10. januar 2011 Bidrag skal jo komme barnet til gode, ikke deg. Selvfølgelig skal han betale. Og hvis han er bedre stilt økonomisk enn deg, hva er problemet?
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #5 Skrevet 10. januar 2011 Problemet er at jeg er vant til å ta vare på meg selv og greie meg selv - er en ganske selvstendig person og HATER å be om hjelp =/ selvom det er best... jeg vet ikke engang hvordan jeg skal gå fram for å be han om det - jeg synes jo nesten at det er flaut! selvom det ikke burde være det, for det er jo VÅRT barn. ikke bare mitt. og ja det er jo til barnet, så burde ikke ha et problem med det... men av en eller annen grunn, har jeg litt vanskelig for det allikevel :S
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #6 Skrevet 10. januar 2011 Du tør ikke søke om bidrag, fordi du tenker dette kan være hinder for at dere skal bli sammen igjen... Eller hur? Så klart skal barnefar betale sin del av "gildet". Og om du ikke ber om det, så lærer barnefar at du er en dørmatte han kan gjøre som han vil med....
Adele Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 10. januar 2011 #7 Skrevet 10. januar 2011 Enkelt. Du skal ikke BE om det. Du ordner det gjennom nav, og sier til han at: "sånn er det bare". Problem solved:)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #8 Skrevet 10. januar 2011 neei ikke egentlig, er i utgangspunktet opp til meg nå om vi blir sammen igjen eller ikke... Han vil gjerne betale også, men måten han sier det på gjør lissom alt vanskeligere .. "bare si hvor mye du vil ha så får du det", eller " bare gi meg en pris så ordner jeg det" eller noe i den duren.. det får jo meg til å føle meg kjempedum, for da er det lissom "min feil" om han betaler for mye, eller for lite. men får vel ordne det! snakka med nav men hvis DE skal ordne det for oss må jo hver av oss betale nesten 700 i gebyr hver mnd - og da vil jeg heller ordne privatavtale og gi de pengene til babyen altså! ulempen der er jo at da er det jo opp til meg - nok en gang - fordi bf ikke har noen "mening" ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå