Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #1 Skrevet 10. januar 2011 Var hos kontroll hos fastlege idag, og deretter på dopplerundersøkelse hos St.Olavs. Hos fastlegen måles BT manuellt, og han har alltid problemer med å sette "riktig" BT i følge ham selv. Hittill har BT vært lavt, for så å blitt litt for høyt igjen. Har ligget på ca. 148-150/82-89. Idag målte han BT mitt som vanlig, og da satte han 127/75. Kan virkelig BT falle så drastisk på bare noen dager, eller uker? Og må man ha konstant høyt BT for å ha preeklampsi? Har også fått mye mer ødemer enn jeg noen gang har hatt tidligere i svangerskapet, og idag fikk jeg også påvist proteiner i urinen. Da jeg nevnte dette etter dopplerundersøkelsen, bare feide de det bort, og sa så lenge BT ikke var høyere enn dette, og de ikke visste hvor mye proteiner det var snakk om, var ikke dette svangerskapsforgiftning enda. Er dette riktig? Bør jeg undersøkes oftere mtp. BT og urinprøver nå? Jeg hadde også preeklampsi med forrigemann, men da var jeg helt på slutten, og fødte litt før tiden, så det ble aldri gjort noe med. Er idag 25+1. Håper noen kan hjelpe meg her ..
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #2 Skrevet 10. januar 2011 Ingen? Og har forresten magesmerter under ribbeina noen betydning i denne sammenheng?
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #3 Skrevet 10. januar 2011 Kan ikke si at BT ditt er noe unormalt høyt, ligger på det samme selv. Har selv også hatt protein i urinen og ødemer også, men har ikke hatt svangerskapsforgiftning fordet. Tror du skal ha tilitt til helsepersonell, og ikke synsesvar her inne. Har legen sagt det ikke er noe å bekymre seg for, så lytt til det.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #4 Skrevet 10. januar 2011 Nei... du har ikke begynnende pre-eklampsi....
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #5 Skrevet 10. januar 2011 Om du er usikker, ring føden. Det er mye bedre om du får komme inn for en samtale og en skikkelig undersøkelse. Det er forresten helt normalt at blodtrykket ditt varierer, du kan få høyere blodtrykk bare av å tenke på noe spennende. Og, om fastlegen din har problemer med å finne "rett" blodtrykk på deg, så ville jeg ha fått en mer særiøs undersøkelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå