Gå til innhold

Legen ringte.... Hjelp :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter tok blodprøver i julen da hun hadde betennelse /forstørret lymfekjertel, og legen ringte nå og sa de hadde funnet ut at de hvite blodcellene var for høye i nivå..Hun må inn på kontroll.. Hva kan dette bety :( Tenker kreft med engang jeg.. Hun har vært litt dårlig i det siste, plaget med vondt i magen også og blod i avføringen.. Er så bekymret :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du skulle spørre legen om dette. Her inne kan du risikere å få en del svar som ikke holder, og det er vanskelig å skille klinten fra hveten. Jeg vil tro at de må ta flere prøver nettopp for å avkrefte eventuelle mistanker om det ene eller det andre.

Skrevet

mhm, om du er beskymret for noe anbefaler jeg å holde deg unna denne siden og heller snakke med legen eller irnge legevakten og stille spørsmål.

Skrevet

Ok takk, bare lurer på hva det kan bety osv...Hun spiser mye og har ikke gått ned i vekt osv... Spiser veldig mye... :( Håper det er et godt tegn..

Skrevet

.....høres vel nesten ut som dem vil utelukke/stadfeste f eks lymfecelleleukemi eller tilsvarende.

Skrevet

Helt enig med de over her, dette er ikke stedet å be om råd ang noe slikt.- Vi kjenner ikke til sykdomshistorien til datteren din og kan umulig anta eller vite noe som helst. Skjønner du er redd og bekymret, forelsår at du googler symtomene jeg, så kan du lese litt om ulike muligheter for hva det kan være..men vent til du har pratet med legen igjen før du antar det værste!

Håper det ikke er noe alvorlig, lykke til!

Skrevet

Skjønner godt du er bekymret, det ville alle blitt:(

Syns samtidig også at du skal dra innom legen i morgen, eller ringe å snakke med han i morgen om dere ikke har fått snarlig time.

"Farlig" sitte her inne å lete etter svar eller å google.

Ønsker dere masse lykke til:)

Skrevet

Veldig unødvendig å svare dette.

Skrevet

Prøv å ikke synse eller tro noe før du har snakket ordentlig med legen. Man må prøve å ikke ta sorger på forskudd, det kan være at det er noe helt annet.

Skrevet

Heisan

Jeg har vært borti nesten det samme, i mai 2003 ble eldstemann lagt inn på sykehuset med mistanke om hjernehinnebetennelse. Han var nesten 2 år på den tiden. De fant ingenting galt på gutten, bortsett fra høye verdier av hvite blodlegmer (eller noe sånn). Det vi måtte gjøre var å gå inn på sykehuset 3 ganger i uka i 1 mndr for å sjekke å sammenlingne verdiene. Det er vist veldig vanlig at det er høye verdier av hvite blodlegmer/celler i blodet når barnet har vært sykt med feber osv. Det må jo være et godt tegn at jenta har god matlyst å ikke har gått ned i vekt.

Krysser fingrene for at alt er bra, alltid godt å sjekke engang for mye en engang for lite :-)

Skrevet

fint å at du dro opp det værste eksempelet å da 1640. håper du er kjempefornøyd med deg selv nå og får sove godt i natt.

HI, du får nesten høre med legen, kan liksågodt være helt uskyldige saker.

lykke til

Skrevet

Hei

Som oftes betyr høye hvite at det er en infeksjon på gang, f.eks. halsbetennelse, lungebetennelse osv. Skriking og voldsom prøvetaking kan også medføre høye falske verdier

Jeg hadde vært rolig hvis jeg var deg

Jeg jobber på legekontor

Skrevet

hei

Jeg ble innlagt på sykehuset en gang da jeg hadde skyhøye verdier av hvite blodlegemer. De fryktet mye rart men det var bare en kraftig infeksjon i kroppen som var årsaken. De behandlet meg med antibiotika osv. og jeg ble helt frisk og rask igjen.

De fant aldri ut hvor infeksjonen var, men det kunne se ut til at hele kroppen min var rammet. Eneste som jeg selv merket var en gigantisk mandel, og feber.

Lykke til, det trenger ikke være noe alvorlig

Skrevet

HI her

tusen takk for svar :-)

Jeg var hos legen igjen idag og det e bare snakk om kontoll og det var visst helt vanlig når man har infeksjon i kroppen, datteren min er helt frisk nå og det var veeeeldig utenkelig at hun har leukemi, siden hun har blitt frisk så fort, spiser som en hest, er aktiv og er i fin form :-)

Legen roet meg ned med dette:-)

Skrevet

Flott:))

Godt du er beroliget, og at datteren din er frisk:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...