Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #1 Skrevet 10. januar 2011 Mannen min har gjort noe som har satt oss i en veldig vanskelig økonomisk situasjon. Og jeg har ekstremt vanskelig for å tilgi han! Den siste tiden har jeg fundert over hva det vil si "å tilgi". Og jeg har kommet frem til at det innebærer at når man velger å tilgi, så velger man også å ikke la den tingen, eller det som skjedde, noensinne plage deg noe mer. Men jeg plages SKIKKELIG hver eneste gang jeg tenker på det!! Og jeg har samtidig funnet ut at jeg ikke er en tilgivende person! Til dags dato så plager det meg hver gang jeg tenker på alt som har skjedd tidligere med venner etc. Hvis en venninne f.eks. har gjort noe som har såret meg, så har vi "skværet opp". Men det som skjedde plager meg fortsatt når jeg tenker på det! Derfor vil jeg lære meg kunsten å tilgi! Ikke bare for andres skyld, men mest for min egen! For det er innmari slitsomt å gå og tenke på ting som burde vært ute av verden for lengst! Derfor lurer jeg: er det mulig å lære kunsten å tilgi??? Eventuelt hvordan? Burde jeg gå til psykolog for hjelp?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå