Gå til innhold

Hårvekst over leppa...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med hårvekst over leppa. Jeg har brunt hår, så hårene er såklart mørke! Jeg har aldri barbert de bort, for jeg er redd det skal komme enda mer hår/stivere hår og bli mer synlig..

Alle bildene som er av meg, ser man godt jeg har hårvekst der! Jeg synes det er utrolig trist, jeg mister selvtilliten min av det..

Noen som har vært plaget av samme problem, men har blitt kvitt det for godt, evt hva har dere gjort? Vet ikke hva jeg skal gjøre..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehh, voks, ritsj, ratsj så er håret borte i uker av gangen. Ikke blir det stivt når der vokser ut heller. Event kan du jo ta laserhårfjerning for permanent virkning.

Skrevet

Det er bare overtro at hår blir stivere og grovere av å bli barbert bort. Selv bruker jeg min manns barbermaskin. At det kan virke stivere når det så vokser ut igjen, skyldes ene og alene at det da er kortere.

Skrevet

Ehh, som jeg sa vil jeg ikke gjøre noe voksing osv som gjør at det kommer ut igjen! Har ei venninne som gjorde det, begynte i ung alder, nå må hun barbere seg hver dag som en mann......

 

Har hørt om folk som har fått igjen hår selv ved laserfjerning, noen erfaringer rundt dette?

 

Hi

Skrevet

At hun nå "må" barbere seg hver dag, skyldes i så fall IKKE at hun bruker maskin for å fjerne hårene. Å gjøre det hver dag, virker uansett svært overdrevet.

Skrevet

Samme problem her. Lenge gjorde jeg ikke noe, men det plaget meg veldig å se i speilet og på bilder.

Jeg brukte noen voksstriper fra Veet var det visst, det funket bra men syns huden ble litt sår og rar av det. Etter det prøvd å bare nappe med pinsett (vondt!) pluss noen ganger barbere med en ladyshaver. Tror ikke det blir så mye verre av å barbere, men det bør kanskje ikke gjøres for ofte.

Etter lang lang tid ser det nå ut som det er mindre hårvekst enn før.

Tror det er lurest å dra ut hårene med røttene, så vil de muligens svekkes over tid. Litt samme prinsipp som epilator kanskje?

 

Tror egentlig det hadde vært lurt å gå til en hudpleier. Kanskje laserbehandling?

Skrevet

Det er veldig mange som ha det samme problemet som deg. Mørke jenter får lett hår på overleppen.. enkelte også på haken og halsen.. Jeg har selv voldsom bart (:-)) som jeg napper med pinsett hver morgen. I tillegg har jeg mye på haken og på halsen, og også noen spredte hår bortover kjeven... Jeg er med andre ord veldig hårete... Jeg napper hele tiden med pinsett.. Jeg barberer innimellom hvis jeg har dårlig tid, og særlig på halsen fordi det er vanskelig å se skikkelig hvor hårene er. Da barberer jeg for å være helt sikker på å få tatt alle. De nappes jo uansett ut, så det spiller ikke så stor rolle om de blir stivere eller mørkere...

 

Jeg brukte voks da jeg var yngre, men nå er hårene så mange og kraftige og mørke at jeg ikke kan bruke voks, for da må de vokse ut endel før man kan vokse neste gang..

 

Jeg har også masse komplekser for dette, og synes ikke det er lett å få vekk alt med pinsett. Ofte blir svarte hår sittende rett innenfor ytterste hudlag som en svart prikk, uten at det er mulig å få den vekk uten å samtidig lage et sår på huden... Så, enten ser jeg maltraktert ut eller så har jeg sorte prikker på overleppen.... Men, men... Man må bare leve med det...

 

Eller, det vil si... det MÅ man ikke. Hvis du har relativt lys hud og sorte hår, er laser meget effektivt. Det koster ca. 1000 pr. behandling, og det sies at du trenger ca. 10 behandlinger for å fjerne hår på overleppe. Dette skyldes at hårene er i vekstfase og hvilefase til ulike tidspunkter, og laseren fungerer kun når håret er i vekstfase, slik at man ikke får tatt alle samtidig...

 

Jeg har prøvd laser, og syntes det var vondt på en merkelig måte.. Jeg er ganske engstelig av meg, og fikk rett og slett angstanfall av det... men, prøver hele tiden å manne meg opp, da min store drøm er å være hårfri i ansiktet!.. .Uansett tror jeg ikke laser er så veldig smertefullt for de fleste, slik at det først og fremst er et økonomisk spørsmål. laser er forresten heller ikke permanent hårfjerning i den forstand at du aldri mer vil få hår i ansiktet, men det varer visst i mange år... og så kan det gradvis komme små eller store hår tilbake, enten på samme sted, eller også andre steder. Man får generelt mer og mer kropps- og ansiktshår jo eldre man blir.

 

Du er uansett ikke alene, og det er jo egentlig ikke noe å skamme seg over, selv om jeg forstår deg godt...

 

Jeg vil nok råde deg til å skaffe deg en god pinsett og et godt speil, gjerne forstørrelsesspeil, sette deg under godt lys og nappe ut ett og ett hår.. Det gjør litt vondt til å begynne med, men det blir du fort vant til. Du kan evt bruke bedøvende krem, xylocain, som egentlig er beregnet for smertelindrende krem ved insektsstikk o.l.

 

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg er mest fristet til laser, men hvor ofte må man da ta behandlingen, betaler man alle behandlingene på forskudd, eller litt og litt? Og hvor mange år holder det? :)

  • 6 måneder senere...
Skrevet

Hei, litt sent svar da men. Om du ikke allerede har fått hjelp så er det vanlig å ta laser behandling i ansiktet med ca 4 ukers mellomrom. De fleste trenger mellom 4- 6 behandlinger.

Jeg tror det er vanlig å betale etter hver behandling og prisene varierer veldig fra hvem du går til. Noen bruker IPL mens andre bruker diodelaser. Det siste er det som er best. Det varieres sikkert i pris og antall behandlinger du vil trenge med tanke på hvilken maskin de bruker og hårene dine. Hvor bor du?

I Oslo kan jeg anbefale www.hudklinikken.no og i Bergen www.totalbodylaser.no de bruker diodelaser og har en bra pris og har gode pakketilbud:) Jeg har selv prøvd diodelaser med veldig godt resultat. Har venninner som har PCOS som har blitt tilnærmet hårfri etter noen få behandlinger. Mye bedre enn elektrolyse som jeg mener er alt for langdryg smertefull og gir arr.

 

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...