Gå til innhold

Noen med forkalkninger i skulderen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter lengre tids smerter, kom jeg meg endelig til legen. Der ble det bestilt MR, å det viser at jeg har forkalkninger i skulderen.

Noen med erfaringer?

Tror det er jobben som gjør det værre hos meg, mange repetive øvelser hele dagen (helsesekretær)

Hva jobber du evt. som? Hvilken behandling fikk du?

Har ikke spesielt lyst til å sykemelde meg, har aldri vært det tidligere (utenom helt på slutten av svangerskapene pga. høyt blodtrykk)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann. Jeg har ingen erfaring selv, men moren min har forkalkninger i alle ledd, utenom albuer.

Etter at hun sluttet i jobb som sekretær, skulle nav prøve å finne en jobb som kunne passe, men det ble fort konkludert med at kroppen ikke tåler for mye belastning over tid. Type stå lenge i butikk.

Hun sier selv at formen varierer veldig, og kan ha dager hvor det er smertefullt, og det blir vanskelig å stå opp. Stive, vonde og ømme ledd er da dagligdags. Hun har fortalt at hun startet med smerter i fingre og hender allerede i slutten av tenåra. Har hele livet hatt jobber hvor hun har brukt kroppen. Vasking og butikk ol.

Hun går til fysioterapi, men vet også at det er mulig for operasjon der de skraper av forkalkningen på leddene. Dette skal vist ha en god effekt, men man er ikke garantert at det varer. Dette er nok noe du må ta med legen din.

Skrevet

Jeg jobbet i noen år som keramiker, og endte opp med forkalkninger i begge skuldrene. Jeg har operert den ene skuldra, og skulle egentlig gjort det samme med den andre. Men etter at jeg sluttet som keramiker, og andre ting som gir meg vondt i skuldrene, går det greit. Jeg har etterpå jobbet som lærer og med frigjørende dans. Også gjort mye yoga. Men jeg må hele tiden passe på... De sier at du blir ofte bra etter operasjon, men sjansen for å få det tilbake etter en stund er stor sålenge du driver med det samme som gjorde at du fikk det i utgangspunktet.

Skrevet

Hmmmm..... det er det jeg frykter ja. At jeg ikke skal bli bra ved en evt. operasjon. Er ikke særlig lysten på å gå igjennom det, da jeg er livredd for narkose!

Smertene har kommet over tid, å nå er det utrolig vondt. Jeg hadde ei helt for jævlig jul for å si det slik. Klarer ikke å henge opp klær engang... Lurer virkelig på hva jeg skal gjøre. Har innsett at det mest trolig er jobben som gjør det værre, da det som sagt er mange repetive øvelser hele tiden.

Men.... jeg eller vi.... har ikke råd til at jeg skal ta en ny utdannelse nå som vi har boliglån og er småbarnsforeldre. Ikke lett å skifte yrke uten annen utdannelse heller....

Jeg trenger sårt noen råd om hva jeg skal gjøre.... det dumme er at legen min er der jeg arbeider, så de gjør nok hva som helst for at jeg skal være på jobb. Å det har jeg jo vært hittil også, men smertene er helt uutholdelige periodevis...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...