Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #1 Skrevet 10. januar 2011 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10037409 Visst har man som foreldre ansvar for barna sine, men nå barnet selv velger å flytte da det kan bo gratis hjemme... Da får en håpe på godt samarbeid og hjemmekjære unger :-P
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #2 Skrevet 10. januar 2011 "Datteren tok kontakt med NAV for å få foreldrene til å betale bidrag som skal dekke husleie og livsopphold." Seriøst?!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #3 Skrevet 10. januar 2011 Jeg syntes det blir helt feil jeg, der hvor barnet må flytte grunnet lang vei til skolen ja. Men da burde det også være en øvere aldersgrense. De fleste burde jo være ferdig med videregående når de er 20. Men når barna fint kan bo hjemme og har det greit der så burde de ikke kunne forlange penger av foreldre fordi di ønsker mer frihet og VELGER å flytte ut. Om barna er store nok til å gjøre voksene valg så burde de være voksene nok til å måtte takle konsekvensene av det også. Men regner med at summen de får går etter inntekt foreldrene har også da og at disse foreldrene har veldig god inntekt. Om begge mine nevøer skulle kunne flytte ut og forlange 8000kr hver fra moren ville hun jo ikke ha penger å leve for igjen for å si det slik. Da hun ikke sitter med så mye som 16000kr etter skatt.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #4 Skrevet 10. januar 2011 Tja det er jo en del bortskjemte drittunger der ute da. Som kunne finne på å gjøre det slik at de slipper å følge mor og fars regler men får penger alikevel.
Tante Blås Squaw Skrevet 10. januar 2011 #5 Skrevet 10. januar 2011 Jeg flytta frivillig da jeg var 18, har aldri følt at mor mi skyldte meg en dritt...
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #6 Skrevet 10. januar 2011 Er det en bestemt pris det der beløpet på kr 8000? Eller regnes det ut fra inntekt? For å si det sånn, et studielån er på max 6000 for en vanlig student på universitet ol. Borteboer sånn som jeg var før, får omtrent nada fra lånekassen. Hadde 3000 kr å leve for iløpet av en mnd.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #8 Skrevet 10. januar 2011 På denne artikkelen virker det som at 8.112 kr( eller hva det nå var) er det beløpet som gjelder uansett foreldrenes inntekt. Jeg må si jeg synes dette høres helt hårreisende ut. Hva om denne datteren fortsetter å gå på videregående i evigheter da? er jo noen som "aldri" blir ferdig med videregående også.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #9 Skrevet 10. januar 2011 haha. synd på foreldrene med 4 barn. blir 32000 kr det bare i boutgifter på barna sine. så kommer egne hus, klær, bil, mat osv i tillegg. hurray. hvis det blir sånn har ikke mange råd til å få fler barn, for å ikke ende på gata når barna blir 18.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #10 Skrevet 10. januar 2011 Ville i det lange løp bare gå utover barnet selv, i og med at de ellers ville fått en del støtte videre i livet, men absolutt ikke hvis de hadde oppført seg så bedritent som 18-åring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå