Gå til innhold

Satser på at dette bare er Urinveisinnfeksjon og kynnere.(langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt "ubehag" startet lørdag.Jeg var løs i magen og tok noen runder med dette.(Er uke 36 nå) Og regner med det var "omgangssyka" som kom i hus,siden "alle" er rammt av dette nå.Var kvalm hele dagen,og måtte "rope på elgen" ved et par anledninger..

Var veldg opptatt at å drikke,men var ofte svimmel,og følte jeg skulle besvime ved et par anledninger..(beklager suttringa)

I 16 tiden fikk jeg konstante smerter i korsryggen.Disse vedvarte til 03 tiden på natten,da jeg endelig fikk til å sove :)

I 17 tiden begynte jeg å "notere" meg regelmessige "tak"/kynnere som varte kun ca 40 sek,og det var 3-4 min mellom.. Vurderte flere ganger å ringe Føden,bare for å få sagt fra til noen (siden jeg er alene),men fant ut at dette nok var "omgangssyka"

Jeg ble etterhvert oppmerksom på at urin var brun-rød.Noe jeg aldri har opplevd før,faktisk.Men ingen sviende følelse ved vannlating,bare ofte og "skvetting"... Så fikk jeg heldigvis sove i 3 tiden på natta..etter timer med kvalme,"tak" og stikkinger.

Våknet påfølgende morgen med "murringer" i ryggen,og ømhet.Og fortsatt kvalm.Resten av dagen gikk greit for seg,rolig form for min del,og rolig baby i magen.

Men på kvelden var jeg ganske så bekymret for den missfargede urinen og "takene" som kom og gikk(ikke regelmessig),så jeg ringte føden.Snakket med en trivelig jordmor,som mente jeg burde levere urinprøve påfølgende morgen,altså idag,og ellers bare ta kontakt igjen dersom "takene" ble regelmessige.

Sov godt denne natten,selv om korsryggen ikke var god.

Leverte urinprøve idag,og fikk +1 på protein å +2 på leucosytter.Var visst ikke noe "tydelig" uvi dette,men fikk pencillinkur jeg begynte på med en gang.Målte blodtrykk,det er normalt,lyttet på hjerte til babyen,det var ok,og fikk beskjed om å "passe på" dersom jeg føler meg i dårligere form (mere konkrete smerter)

Så nå sitter jeg her og kjenner på "svie/stikkinger" i underlivet,den dumme korsryggen,kvalme,svimmelhet,en roolig baby og håper at pencellinen vil funke fortere enn fort :)

Man blir visst aldri "garvet" i dette med å gå gravid,fordi det er så forskjellig fra gang til gang..men det er jo spennende også,og nå gleder jeg meg til å møte min "keiser" om 22 dager :) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...