Gå til innhold

Dere som har født (minst) to ganger


mastermind

Anbefalte innlegg

Hvordan var det andre gang sammenlignet med første?

 

Festet hodet seg? Hvordan startet nr 1 og nr 2? Hvor lenge varte fødslene osv?

 

Nærmer meg termin og er spent. Gleder meg veldig, men hodet er ikke festet ennå, så kjenner det gjør meg usikker i tilfellet vannet plutselig skulle gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nr 1 tok litt over 20 timer, sererier pga prolaps i ryggen, men va en grei fødsel. Litt missfornøyd me første jordmor som ikke respekterte meg, å tok undersøkelser hun ikke behøvde. gikk 1 uke over termin, vannet ble tatt på sykehuset.

 

nr 2 tok 11.5 time. Veldig ok fødsel, var hjemme til jeg hadde 7 cm åpning, hadde serierier denne gangen også, men d gikk helt fint:) vannet ble tatt på sykehuset denne gangen også, gutten lå langt oppi bekkenet når fødselen startet så jordmødrene presset på magen, han var ikke festet. kom 4 dager før termin.

 

blir spennende med nr 3, håper jeg får en fin fødsel herre gangen også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Jente, hodet festet, kom til termin, laaaaangvarig fødsel, uten smerter , god effekt av epidural.

 

2: Gutt, hodet festet, 8 dager OVER termin, rakk ikke epidural som jeg ønsket, rask fødsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nummer en kom fire dager over termin, hele fødselen tok 4 timer og da tok de vannet når jeg hadde tilnærmet full åpning. Ti minutter med pressing så kom jenta.

 

Nummer en kom 13 dager over termin, da tok de vannet for å starte fødselen fra de tok vannet til jeg hadde gutten på brystet tok det 1,5 time! Intenst! Riene kom gradvis de første 20 min, og så sa det pang! :-) Men var ikke sliten overhodet etterpå og reist hjem noen timer etter fødsel.

 

Hodet festet seg et par uker før termin mener jeg å huske (med nummer to).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr.1:

Hodet festet i uke 26.

Startet med rier, og liten blødning i uke 37.

De tok vannet etter ca. 7,5 time, og etter 1,5 time med pressrier var minien ute..:)

 

Nr. 2:

Hodet festet seg aldri.

Startet med liten blødning i uke 39 ,men ikke merkbare rier. Ringte jordmor for kontroll og hadde da 5 cm åpning(men fortsatt ikke rier). Ble sendt rett til sykehuset, hvor de bestemte seg for å ta vannet med det samme. Da startet riene for fullt, og ca. 30-40 min. etterpå var det over...:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at fødsel nr 2 går litt raskere, men har det noe å si hvor mange år det er mellom fødslene? Er det etter 6 år man regnes som førstegangsfødende igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nummer 1: Startet en uke før termin med svake rier som ble sterkere og sterkere. En grei fødsel, men stoppet litt opp på slutten. Hodet hadde festet seg ca en uke før, tror jeg.

 

Med nummer to hadde jeg kraftige og vonde kynnere lenge før termin, og fikk maserier (trodde fødsel var i gang) 10 dager før termin, så gjentagende maserier (trodde jeg skulle gå på veggen!) flere ganger. Fødselen startet ordentlig en dag før termin, men da hadde jeg kort åpningsfase og rask fødsel. Ingen komplikasjoner. Hodet hadde ikke festet seg ordentlig, men JM sa på kontroll to uker før termin at det var "så godt som festet" for annengangs.

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nr 1: (6 dager før termin): Våknet av et knekk i kroppen, og første rie startet rett etterpå. Ble ganske tette rier raskt. Var på sykehuset i 2 1/2 time. Ca 1 time med pressing. Ble klippet - ingen problemer med det. Fødselen tok 5 1/2 time fra første ri.

 

nr 2: hadde store smerter som ingen visste hva var. Var redd for både blindtarmbetennelse og tarmslyng. Var innlagt i 3 dager. Tok vannet 3 uker før termin. Fikk epidural i tilfelle jeg måtte operere etterpå. En super fødsel som bare varte i 3,5 timer fra første forsøk på igangsettelse. Dette var 2 år etter førstemann.

 

nr 3: 2 år etter nr 2. Våknet natten før med rier som ga seg. Dro på aerobic dagen etter, men kroppet var utrolig sliten. Våknet kl 3 på natten av den første rien. Måtte vente litt på barnevakt, så da hun kom kjørte vi i 140 km/t til sykehuset.Kom inn kl 04.55 med full åpning (jeg ble veldig overrasket. Hadde tette vonde rier hele bilturen, men trodde ikke jeg var så nærme). De tok vannet, og 10 min etter ankomst, ble gutten vår født.

 

nr 4: 5år etter nr 3. Kjente første ri ca kl 15 på ettermiddagen. Svake, men tette. Ringte sykehuset, og pga så rask fødsel sist, fikk jeg komme ned med en gang. Men, dette var en luring. Gikk med menssmerter i 10 timer til kl var 01.00. Ikke særlig vondt. 6 cm åpning. Tok vannet kl 01.20, og 20 forferdlige minutter senere, var en gutt på 4,6 kg født. Gikk raskt på slutten. Kun lystgass som med nr 1 og 3 også.

 

Jeg sydde kun etter første fødsel der jeg ble klippet. Selv om jeg har hatt veldig raske fødsler, så har jeg aldri revnet eller måttet sydd.

Er nå 8 uker unna termin på nr 5, så er veldig spent. Håper jeg får en "lett" fødsel denne gangen også:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at det var kun (tror jeg) på nr 1 at hodet var festet før fødsel. det festet seg i uke 31-32. Hos de andre festet aldri hodet seg før de kom ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 1: Hodet festet seg ikke, startet med rier på termin, vannet ble tatt på sykehuset, varte i 12 timer. Fikk hjelp med forløsning.

 

Nr 2: Hodet festet seg ikke, startet med rier 5 dager før termin, vannet ble tatt på sykehuset, varte i 24 timer og endte med vakuumforløsning.

 

Jeg er rett og slett skikkelig dårlig til å føde, så riene stopper opp ved 10 cm. Håper på et under denne gangen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var forresten bare 1 mnd mellom fødslene, begge barna gutter på ca 3500g. :))

 

Lykke til med fødsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

 

Med min nr 1 begyntw riene i 14 tiden på fredag, og lillemann ble født klokken 0729 på lørdagsmårran :) Med min nr 2 begynte riene klokken 0210 på natten, og klokken 0348 var lillejenta ute :) Fødte til termin med nr 1 og nr 2 kom 9 dager etter termin.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nr.1: Hodet festet et par uker før termin. Fikk vannavgang et par dager før termin, men riene lot vente på seg. Ble derfor igangsatt med ett stk modningspille. "Fordred deg på at dette kommer til å ta laaaang tid", fikk jeg beskjed om. En halvtime etter at pillen var satt inn (de sa at jeg var umoden), haglet det imidlertid inn med kraftige rier, og 4 timer etter 1. ri var gutten ute. Veldig intenst og vondt, og en dramatisk forløsning, men alt gikk likevel bra. Gutt på nesten 4 kg med 39 cm hodeomkrets :-)

 

Nr. 2: Hodet festet allerede i uke 34. Gikk to dager over termin, og hadde da hatt 4 cm åpning i over 2 uker... Masse maserier, og hadde 5 cm før fødselen kom ordentlig igang. Men derfra og inn gikk det fort (ca 3 timer). Drømmefødsel. Trykketid: 5 min, he he. Ei lita prinsesse på 3,3 kg og 34 i hodeomkrets :-)

 

Venter nr. 3 og 4 nå, men det er så lenge til termin, at jeg ikke tenker på fødselen ennå. Blir nok litt annerledes med en tvillingfødsel.

 

Ønsker deg masse lykke til med den forestående fødselen! Det kommer til å gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 1 tok fødsel 5.1/2 time fra første rie,1 uke over termin. Hodet festet seg en måned før fødsel.

Nr 2 tok 2,1/2 time fra første rie,to dager før termin. Hodet festet seg dagen før fødsel. Fødsel nummer to var vondere og mer intens pga av den korte tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 1. festet hodet seg 3 uker føre. Ellers startet fødselen 7 dager over termin og varte fra vannet gikk og første rie i 10 timer.

 

nr 2. hodet festet seg uka føre termin og hun kom 7 dager etter på. det startet med veer kl 0600 og hun kom 23.42... (11og halv time) det ble til slutt keisersnitt pga ansiktleie... 4år forskjell.

 

nr3. Hodet festet seg ikke før etter termin, Jm tok vannet på kontoret for å starte fødsel. kl 1500. hun ble født 04.10 ( ca 13 timer) 8 dager over. 13mnd forskjell og håper på å bli gravid nå igjen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nr 1.

hode var festet, vannet jikk...fødselen tok 7 timer

 

nr2

hode var ikke festet hun lå veldig langt opp..hadde mas rier i noen dager ,vannet ble tatt å 20 min etter kom jenta :)å da var hode ennå ikke festet .

 

nr2 var drømme fødselen

venter nr 3 nå ,er veldig spendt på hvordan denne blir :)

 

lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første fødsel - 2 uker før termin, hodet ikke festet, startet med rier om natta, 15 timer fra første rie til jenta var ute (2900 g, 48 cm). Kjempefin fødsel uten noen form for smertelindring

 

Andre fødsel - 2 dager før termin, hodet ikke festet, startet med fostervannslekkasje, tett fulgt av rier, 2 timer fra første rie til jenta var ute (3200 g, 52 cm). Syykt vondt, mye verre enn første fødsel, men rakk ingen smertelindring, gikk jo så fort (ca 1 time fra 4 cm). Hadde vonde, regelmessige maserier hver kveld i en uke før fødselen endelig startet..

 

Generelt sett går fødsel nummer 2 raskere, og hvis man har født før termin med første, går man gjerne lenger med nummer 2 og 3 (altså føder nærmere termin), statistisk sett ihvertfall.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første fødsel: Hodet festet i ca uke 32 eller no. Gutten min kom fire uker før termin. Startet med rier, og vannet ble tatt på sykehuset. Laaaangvarig fødsel(nesten to døgn), men helt ok ellers.

 

Andre fødsel: Hodet ble konstatert festet dagen før fødselen min startet. Jenta kom på UL-termin. Kjapp fødsel! Første rie som gjorde vondt kom ca 01.00 om natta. Klokka 4 var hun ute, bare 1,5 timer etter vi kom på sykehuset. Vannet gikk av seg selv rett etter ankomst på sykehuset. Kjempeenkel og grei fødsel! Var nesten ikke sliten engang!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.fødsel: Hodet festet. Fødte 20 dager før termin. Fødselen varte i 18 timer totalt, 9 timer fra 3cm åpning.

 

2.fødsel. Nesten 6år etter. Hodet festet. Fødte 6 dager før termin. Startet med vannavgang, fødselen varte i 4,5time. 2-2,5time fra 3cm åpning.

 

3.fødsel: 23mnd senere. Hodet festet. Startet med rier, fødselen varte i 6,5time. 4,5time fra 3cm åpning.

 

Fødte uten smertestillende alle gangene, synes fødsel nr.3 var verst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...