Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #1 Skrevet 10. januar 2011 Jeg har noen spørsmål: 1. Hvor lang tid i forveien bestilte dere kirke og festlokalet? 2. Hva kostet det? Hvor mange var dere? 3. Hvordan gjøre det økonomiske? Må man betale hele greia i forkant eller får man regning etter bryllupet? 4. Hvor var dere på bryllupsreise? 5. Om dere hadde små barn, hva gjorde dere med dem utpå kvelden?
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #2 Skrevet 10. januar 2011 1. ca 6 mnd i forkant 2. Kirken er "gratis" så lenge man velger den kirken man sogner til, men man vil jo gjerne pynte litt. 3. Aner ikke - foreldrene sto for utgiftene 4. bilferie i norge 5. hadde ikke barn da.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #3 Skrevet 10. januar 2011 1. Noen mnd er mye mer populære enn andre så kan være greit å være tidlig ute. Jeg booka i dag og det er i aug neste år. Lokalet er ikke i boks enda, skal å se på noen snart. Hadde tenkt en annen dato først, en uke før den vi tok, og da var det lokalet vi hadde tenkt allerede tatt. 2. Leie er veldig forskjellig, bare leie av lokalet eller med mat og drikke, med eller uten serveringsfolk, noen skaffer jo det selv. Vanskelig å si pris. Bare lokalet vi skal å se på er 3000,- så kommer jo mat og drikke og serveringsfolk i tillegg. Vi blir ca 30 til maten og litt flere til kaffe og kake 3. Opprett sparekonto så kan dere betale litt hver måned. Noen ting kan sikkert betales etterhvert, som innbydelser, leie av lokalet, kjøpe inn bordpynt, bordkort. Mange småting man kan ta etterhvert tenker jeg, og sikkert masse man kan få regning på, men er jo greit å fordele litt utover vil jeg tro 4. Bryllupsreise tror jeg bare blir en langhelg i Paris eller noe, og heller en lengre reise til Maldivene eller noe med barna. 5. Har tenkt til å ha barnevakt til unga, usikker på om de skal få spise litt med oss eller ikke. Kanskje de spiser litt med oss og så blir henta av barnevakten, evt at en barnevakt får et hotellrom der festen er og kan ha barna der (hvis festen blir på et hotell da)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #4 Skrevet 10. januar 2011 1. Vi bestilte lokale 1 år i forveien, kirka bestilte vi ca et halvt år før. 2. Vi hadde bare nærmeste familie som gjester, var ca 35 stk til middag tror jeg. Vi hadde 3 retter middag, holdt drikke til middagen og kakene, men hadde bar som hver enkelt kjøpte det de ville ha resten av kvelden. Leie av lokale, mat osv kom på ca 20 000, blomster kom på 4000, kjole, hår og sminke kom på ca 12 000, fotograf og bilder kom på ca 5000 (tror jeg). Bandet som spilte tok 10 000 tror jeg... 3. Vi fikk regning fra festlokale med maten osv. Blomstene fikk vi også regning på. Bandet, kjolen, sminken og frisøren måtte betales kontant. Fotografen sendte regning. 4. Vi var på bryllupsreise i Roma Anbefales! 5. Vi hadde 1 barn da, han var 8 mnd. Lokalet vårt var et lite hotell (hadde leid hele hotellet), så han sov i vogna der vi var frem til vi skulle legge oss, og sov på rom med besteforeldrene den natta
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #5 Skrevet 10. januar 2011 1. 5 uker før 2. Totalt med klær til begge to: ca 50000-60000 3. Man betaler jo forskjellig til de forskjellige.. 4. Har ikke vært enda.. 5. Hadde han inne i magen..:-) Var visst ikke mye hjelp i meg;-)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #6 Skrevet 10. januar 2011 1. 13 mnd i forveien bestillte vi kirke siden det er i en annen kommune. 11 mnd før bestillte vi lokalet. 2. Vi blir 60 til middag og 80 til fest. Med fri bar og 3-retters middag. Regner med at totalsummen blir ca.30.000 sikkert litt mer =) 3.Her betales alt før, bortsett fra lokalet og kirken som vi får regning på. Tror det er ganske vanlig å betale etter bryllupet siden en del regner med å få finansiert bryllupet på den måten... 4. Vi skal til Maldivene, men det blir noen mnd etter bryllupet. 5.Vi kommer til å ha en 3,5 åring og en baby på 8 uker. Har barnepass til eldste og minsten blir nok med hele kvelden og til hotellet etterpå.. Skikkelig romantisk ja =)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #7 Skrevet 10. januar 2011 1: Vi ville gifte oss i juni 09 og bestilte derfor kirke samt lokale i april 08. I vår kirke var det nødvendig å være så tidlig ute for å få det klokkeslettet og datoen vi ønsket. 2: Vi var 92 stk til bryllupsfesten, alle til middag. + fri bar. Men vi hadde fest dagen etter også med venner og nekjente som vi ikke hadde plass til i selve bryllupet. Så akkurat hva den ene dagen kostet vet jeg ikke uten å se i papirene, men til sammen kom det vel på ca 100 - 150 000. Vi hadde fri bar begge dagene og ca 100 gjester som kom på dagen derpå festen også. I bryllupet hadde vi ter retters og dagen derpå festen hadde vi betasuppe, hummer og krabbe bord. 3: For å gjøre det mest mulig økonomisk er det vel best å leie lokale. pynt og lage til selv, samt skaffe sjenkeløyve ( hvis det ikke er på huset) og stå for drikken selv. Drikken hos oss kom på 48 000 for begge dagene. Da betalte vi i forkant men fikk levere tilbake på polet det som ikke var åpnet og fikk pengene igjen for det. Vi dekket og pyntet selv og det ble utrolig fint! Blomster oppsatsene laget en venninne av meg som er blomster dekoratør for 500kr. Venninner som serverte for 500kr hver. Vi gadd ikke pynte i kirken for der var det vi som skulle være i fokus ;o) Noe ble betalt før og noe etter alt etter hva vi avtalte med leverandørene. 4:Vi giftet oss juni 09 og var på reise til luxus hotell på gran canaria nå i novemver 2010. (Jeg var gravid 13 uker på vei da vi giftet oss så vi valgte å ventelitt med reisen.) 5: Vi hadde to søte små nieser som brudepiker på 3 og 5 år som var med litt under middagen, det var avtalt at de skulle være med til vi hadde fortalt i talen til min mann at vi ventet barn. Hun på 3 ble hentet rett etter talen mens hun på 5 ble så oppskjørtet at hun fikk være til middagen var over, men da ville vi at hun skulle hjem siden det var drikking ved middagen og ikke ble bedre utover kvelden. Så de ble hentet av farmoren sin. Da jeg planla bryllupet vårt fikk jeg en bryllupsplanlegger av forloveren min, og den ble som en bibel for meg i tidn før bryllupet, anbefales på det sterkeste. Der står alt du må huske på og når du må gjøre de frskjellige tingene! Lykke til! håper dere får et fantastisk bryllup!!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #8 Skrevet 10. januar 2011 1. 2 uker føre 2. kostet vel ca. 10-15.000, var vel ca. 20 personer 3. betalte alt etterhvert som vi kjøpte inn, ingen regninger! 4. har ikke vært på bryllupsreise enda. 5. min mamma passet dem..=) men nå hadde vi ett veldig lite selskap da, hvor vi bare inviterte de nermeste, hadde dåp dagen etter!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #9 Skrevet 10. januar 2011 1. 7 mnd på forhånd. 2. alt i alt, ca. 130000 3. Sparte penger, brukte feriepenger, fikk 23000 fra familie. 4. På ei gresk øy, 5 stjernes hotell 5. 0 barn her :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå