Gå til innhold

Har dere virkelig bare 2 luer til ungen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke det litt lite. Min jente har en fin alpelue, en troll hette lue, en europris finnlandshette, en kul kari traa lue, en sportslue, en hvit lue med blomster på, en helt hvit lue med pynte dusker på, hun har også noen luer til krisebruk, i luekorga i gangen. Hun har alltid to luer i barnehagen, en i bilen, en hos mormor og en alle mulige veier.

Det er ikke normalt å bare ha 2 luer. Man skal jo ha luer til forksjellig bruk også. Til kalt vær, til vått vær, til pent, og til hverdags.

Hvordan får dere det til å matche med alt det andre yttertøyet om de bare har 2 luer? Trodde dere dib mødre var opptatt av sånt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den dagen jeg blir opptatt av at alt skal matche på ettåringen min når hun skal i barnehagen og rulle i søla skal du få lov til å sparke meg bak :) Vi klarer oss med tre luer. En hjemme, en ekstra i barnehagen og en hun har på seg om morgenen. I tillegg har hun jo gode hetter på dressene sine.

Skrevet

Hehe, nei, her har vi flere luer, tynne, tykke, regnluer, finlandshetter, luer med og uten knyting, en fin/pyntelue etc..

Skrevet

Min eldste har vel 3 luer (jente på 6) og min yngste har 2 (jente på 4). Ingn av dem er noen pyntedukker men de er masse ute, ca 5-9 timer hver dag. Da er det viktig med luer som faktisk fungerer og som er gode å gå med. Luene er uansett nøytrale nok til at de kan brukes til de fleste klær.

Skrevet

Ehh, nei. Har flere, ikke nødvendigvis for at det skal matche til alt yttertøy, men til litt forskjellig bruk. Ull, bomull, halslue, fleece, hjemmestrikket.

Men sånn ang matching så kjøper jeg generelt bare farger som går til hverandre uansett.

Skrevet

Har sikkert rundt 50 luer til vesla. Arver fra mange som tydeligvis har hatt en del for mange luer selv

Skrevet

Nei barna har minst 7-8 luer til høst/vinter/vår bruk.

Men det er ikke fordi jeg vil matche, men fordi de har noen som passer til regndager, noen som passer til flere kuldegrader, noen som passer til plussgrader ol.

Skrevet

Jentungen her har en hel drøss luer, men mange av de er for dårlige til skikkelig vinter, så de regnes nesten bare som utkledningsluer.

Luer er lette å arve + at det er en enkel gave for alle å kjøpe. Datteren min har tom en ekte OL-lue fra sist OL i Canada :-)

For 1-åringer er det helt gull å ha luene sine tilgjengelig, sånn at de kan leke med dem og øve på motorikk. Jenta mi kunne sitte i 45 min og bare ta av og på luer og votter da hun var i den alderen. Kikka seg i speilet og var dypt konsentrert :-)

Skrevet

heldigvis har jeg ikke så mange luer. har andre ting å bruke skapplassen på.

Skrevet

Har 5-6 luer til 2-åringen. De er jo til ulikt bruk, noen tykke noen tynne osv. Synes det var merkelig med hun moren som hadde glemt lua i bilen og derfor ikke hadde lue til å ha på barnet! Vi har iallefall ulike luer til ulikt bruk, ulik temperatur, ulik "finhet" og luer kan faktisk bli møkkete under lek og behøve en runde i vaskemaskina en gang i blant. Da er det jo fint om barnet har andre luer å bruke imens ;)

Skrevet

her i huset har vi masse luer, kjøper selv, arver noen og får i gave.

Man trenger jo forskjellige typer.

har sikkert 10 luer som passer til å bruke nå i vinter.

balaklava, vanlige luer, ull, pels osv

Skrevet

Vi har bare 1. Viktig at barna ikke blir bortskjemte.

Nei jeg har ikke peil på hvor mange vi har. Altfor mange sikkert, men bedre det enn for få.

Skrevet

To tykke luer og to tynne luer er det sønnen min på 1,5 år har.

Har to av hver så han har en ren når den andre er på vask.

Ser ikke hensikten med å ha mange luer jeg men...

Skrevet

Har en god del..kanskje 6-8 hver.

Holder massevis

Hadde fint holdt med 3 luer også!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...