Gå til innhold

2 barn, plassering i bil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere med to barn, hvordan sitter de i baksetet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillesøster på snart 3 sitter bakovervendt i HTS-setet sitt bak passasjer-setet, og Storebror på 7,5 sitter i 1-2-3 (HTS)-setet sitt bak sjåføren. Altså meg.

Hvordan det, forresten? Det er stort sett ikke vanskelig å få plassert to barn i baksetet på en bil, det er først når det blir 3 stykker med hvert sitt barnesetet at problemene melder seg....

Skrevet

Nei, vi har god plass men når de sitter bak hvert sitt sete blir det fryktelig liten plass for en passasjer i midten. Så lurer på hvordan det eventuelt vil bli å sette en i midten.

Skrevet

Sette et barnesete i midten så det blir en slags ledig plass ytterst, tenker du på? Hmmm.... Det avhenger vel av hvor stor bil du har, og om du har 3-punkts-sele i midten av baksetet også.

Jeg har en schvær, gammel stasjonsvogn (forholdsvis bred bil), og det blir fyktelig snau plass til en evt. 3 passasjer bak i tillegg til barnesetene.

Her må du nok bare prøve deg fram tror jeg. Lykke til!!

13:17.

Skrevet

Storebror i midten med en tvilling på hver side.

Skrevet

Har den ene i midtposisjon, siden det er den tryggeste plassen i bilen og det andre barnet bak passasjersetet siden det er den nest tryggeste plassen.

Skrevet

Minstemann sitter bag passasjerstet, mellomste sitter bak sjåføren og eldstemann sitter i midten i beltestol.

Dette er i en Ford s-max, for å få plass til tre seter på rad eller to seter og en voksen rumpe er det få biler som klarer.

Skrevet

Jeg har ingen stor bil, en Toyota Rav 4, men får nå alle tre bak, eller to barneseter og en voksen.

Skrevet

Ja, vi har trepunktssele i midten så var det jeg tenkte på men førersetet og passasjersetet er ikke samme plassert så blir jo ikke den beste støtten i ryggen selvom beltet er på.

Hmm, må tenke litt på denne :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...