Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #1 Skrevet 10. januar 2011 Jeg har et barn på 4 år, vi flyttet til et annet land pga sambo og jeg er gravid nå. Vi har det fint og har boddh er i en måned nå, og barnet har begynnt i barnehage jeg er snart i arbeid her også. Alt går greit, hjemme i Norge har jeg en familie som er ganske rare for å si det sånn, vi bodde hjemme hos dem en periode og da gjorde dem alt for å føle meg som en dårlig mor osv, slet med angst så ba litt om hjelp fra dem, da mente de jeg ikke var dugelig som mor osv, er frisk fra angst og har vært det i to år snart. Men nå drver dem på å terroriserer meg, plutselig har dem begynnt å kontakte barnefaren som bor her i samme land ( er ikke sammen med ham men en ny mann).. Og de har alltid snakket stygt om BF til barnet mitt, og nå er dem plustelig intressert i å få ham mot meg også, og de mener jeg er syk som har flyttet til et annet land med barnet mitt...Da vi bodde hos dem, kunne vi ikke bli så lenge pga det var mye skriking fra dem og veldig ubehagelig å bo der ( helsesøster vet om dem og rådet meg til å ha minst mulig kontakt med dem) De kan ringe meg pluteslig midt på dagen og spørre om å få snakket md barnet mitt, og sier masse rart til barnet mitt (bla gir henne dårlig samvittighet for å bo her borte..De nektet å gi henne julegaver i år..) Og de ringer meg og finner på ting som at min mormor har fått kreft og holder på å dø ( noe som ikke er sant)... Her om dagen gikk det for langt... Min mor ringer og spør hva slags kvalifaksjoner min sambo har som en "far".. Har han legekunnskaper osv, siden barnet mitt har tidliger hatt asmta ( er frisk nå, vært det i ca to år).. og hun hørte barnet mitt hoste i bakgrunnen og ba meg dra til legevakten med en eneste gang og om jeg ikke gjorde det skulle de anmelde meg og komme bort hit personloig og hente barnet hjem,... Helt satt ut jeg... Så nå finner de på en historie om at det er kaldt her i huset vi bor i, og at barnet har sagt til dem på telefonen at h*n fryser om natten noe som ikke er sant for jeg har hørt på alle samtalene de har hatt. Nå idag får jeg melding, om at jeg blør gi tilatelse til barnefaren eller til min søster sin mann og komme b ort her og hente hjem barnet.. Og at de skal ta seg av barnet mens jeg fikk bo her hos min sambo. BF er like sjokkert og sier dem har kontaktet ham flere ganger med rare historier... Er helt oppgitt, blir så sliten av dem og av å gå rundt med en ubehagelig følelse hele tiden selv om jeg er langt fra dem nå... Hva kan jeg gjøre..
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #2 Skrevet 10. januar 2011 Anmeld dem til politiet for terrorisering av dere. Dette er IKKE holdbart! Det er jo helt tydelig at de ikke er noe gode mennesker, så du taper ingenting om du kutter de ut fra livene deres!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #3 Skrevet 10. januar 2011 Kan jeg anmelde dem i et annet land??
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #4 Skrevet 10. januar 2011 Syns ikke det er så mye hold i trusselen om å hente "hjem" ungen, siden begge foreldrene bor i et annet og samme land, er vel dette landet mer hjem enn Norge?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå