Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #1 Skrevet 10. januar 2011 Igår fikk min "x-bestevenninne" en liten jente. Jeg er glad på hennes veiene, men syntes det samtidig nesten er litt tøft. Vi har ikke lenger kontakt av div grunner. Nå har lille tassen jeg er fadder for blitt storebror! Hele situasjonen er bare rar for meg, at det gikk fra det ene ytterpunktet til det andre. Da sønnen hennes kom til verden var jeg med på fødselen, jeg ble spurt om å bli fadder og hadde nesten en slags "ekstra mamma" rolle for han følte jeg. Nå har lillesøster kommet til verden, det var noe jeg fant ut av via fb. Far til lille jenta har ikke vært der, men jeg håper han vil stille opp. Det som gjør situasjonen til så mye mer er at jeg selv er gravid med bestekompisen til denne mannen som igår ble far. Måtte bare tømme meg litt her inne, for je merket at det trengtes. Håper alt godt for den lille familien som nå er blitt på 3, men syntes det hele er litt tøft.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #2 Skrevet 10. januar 2011 Kan du ikke i det minste sende en blomst og et kort så hun forstår at hun betyr noe for deg selv om dere ikke lenger har kontakt?
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #3 Skrevet 10. januar 2011 Om du er fadder for sønnen hennes så syns jeg godt at du kan ringe henne, sende en blomst el. nå som sønnen har fått en søster. (og så håper jeg at du pusher litt på barnefaren til å stille opp for sitt barn. det hadde jeg gjort)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #4 Skrevet 10. januar 2011 Ja, enig. Send henne en blomst med et kort hvor du gratulerer henne med overstått fødsel og med den nye verdensborgeren. Skriv gjerne, klem eller kos fra meg osv. Det gir det hele en litt mer personlig touch.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #5 Skrevet 10. januar 2011 Synes det må være en perfekt mulighet til å tine opp igjen isen... Send en blomst, eller hvertfall en melding for å gratulere henne. Nå vet jeg ikke årsaken til "bruddet" mellom dere, ,men da er det opp til henne om hun ønsker videre kontakt. Men uansett så skjønner hun jo at du bryr deg. Og det husker hun jo etterpå også. Kan hende hun savner deg vet du
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #6 Skrevet 10. januar 2011 Grunnen til "bruddet" føler jeg ikke er så nødvendig å forklare her, men kort og godt gjorde jeg noe som såret veldig (selvom det ikke var min hensikt). Var alt opp til meg hadde vi fortsatt vært der vi var, men hun følte nok ikke det samme. Det hele er ganske "nytt" og skjedde i november i fjor (2010) så jeg vil ikke presse meg på for mye heller. Gratulasjon er allerede blitt sendt via SMS og jeg har nå snakket med min samboer som igjen har snakket med sin bestekompis. Virker nå kanskje som at faren til lille jenta vil komme og se de på barsel, men igjen kan man aldri vite med den mannen. Hi.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #7 Skrevet 10. januar 2011 Uff, det er så ekkelt når man gjør noe som fører til at man sårer andre og brudd i vennskap. Men jeg tror likevel jeg ville sendt en blomst og gratulert med den lille for om dere på sikt kanskje vil gjennoppta vennskapet så er det slike små ting som kan tine isen sakte, men sikkert. 12:32
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #8 Skrevet 10. januar 2011 Enig med 12:32 Send en blomst du. Selv om hun ikke tiner opp nå, så husker hun siden at du tok kontakt og brydde deg..
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #9 Skrevet 10. januar 2011 Tror jeg ville sendt et kort og en gave til gutten du er gudmor for, og gratulert han med en lillesøster + en gave til babyen. Selv om din venninne har brutt med deg, så er jo du fremdeles barnets gudmor, normal skikk og bruk tilsier at du som gudmor bør gratulere han (jeg ville ikke skrevet "hilsen gudmor" i kortet, bare hilsen navnet ditt). Dette kan være en fin mulighet til en første start for å kanskje kunne gjenoppta deres vennskap. Og dersom et ikke skjer så har i allefall du oppført deg anstendig og gjort det beste ut av situasjonen. Når man sender kort eller blomster så trenger man seg ikke på. Det er når man møter opp eller ringer at man trenger seg på.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #10 Skrevet 10. januar 2011 Ja blomster og et kort kan jeg nok sende, liker hun det ikke kan hun vell bare kaste det i søpplen. Har egentlig bare luyst til å sette meg i bilen, kjøre opp til sykehuset og si: "nå nekter jeg å ikke være her for deg". Men så hadde det nok blitt litt mere for meg selv enn for henne. Hi.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #11 Skrevet 10. januar 2011 Å, så trist at dere ikke er venner lenger! Kan du ikke bare gjøre det da? Kjøre til henne og si det du skriver her i ditt siste svar? Min to bestevenninner var "uvenner" i flere år, og var bare SÅ ulykkelig over det, for jeg var fortsatt venn med begge. Der hadde den ene gjort noe sårende, og så gjorde den andre noe sårende, og så ble det hele til slutt "umulig". Men nå, etter 5-6 år nesten uten kontakt har de heldigvis funnet sammen igjen, og jeg er bare så glad! Det var bare ikke logisk at noen som hadde vært så gode venner så lange skulle plutselig kutte kontakten. Det var så vondt for dem begge, og begge var harde som flint, helt til det merkelig nok gled over og de fant tilbake til hverandre (gjennom meg, egentlig) ¨Minner om denne sangen:
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #12 Skrevet 10. januar 2011 Eller her, med scenen fra filmen; http://www.youtube.com/watch?v=AeN3D5yyZTk
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #13 Skrevet 10. januar 2011 Hi når du ikke har hatt spesielt med kontakt med henne på mange mnd og derfor ikke vet hva hun tenker og førler i forhold til bf, skal du ikke pushe på han for at han skal gå på barselbesøk også videre. Det kan hende du gjør ting verre, for du vet jo ikke om hun faktisk ønsker å ha han der. Om jeg ikke ønsket at bf skulle komme på sykehuset ville jeg ikke blitt blir om jeg fant ut at folk hadde pushet han for å gå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå