Gå til innhold

uke 17 og ingen mage :( når kommer den da? føler meg jo ikke gravid jo :(


håperpåvinterbarn

Anbefalte innlegg

jeg er i uke 17 nå, og nå begynner jeg å bli ganske utolmodig etter å få "bekreftet" kroppslig at jeg har en liten unge inni der...Skal det virkelig gå så lang tid? Dette er mitt første barn. Så langt har jeg gått opp 2 kilo, men det kan virke som om dette har lagt seg på pupper og lår, ikke magen. Jeg kjenner ikke livmor (vet ikke hva jeg skal kjenne etter). Ellers er jeg jo 172 cm høy og 65 kilo nå, kan høyde ha noe med at det ikke vises? Magen er flat som en pannekake.....

 

Jeg har kjøpt meg en doppler, og tror det er babyen jeg hører (helt nederst på høyre side av magen..raske hjerteslag som er ulikt mine egne) og har heller ikke blødninger, så jeg må jo være gravid fremdeles....

 

gleder meg til ultralyd, så får jeg endelig "bevis" på at knotten vokser inni der..

 

Flere som har lite mage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i uke 16. Har en kulemage om kvelden, men nesten helt flat om morgningen. Jeg er 2. gangs da og føler magen kommer fortere nå. Føler også at det går litt opp og ned. Noen ganger virker den nesten stor, og så er den plutselig liten hehe. Det er mange som får mage sent, og mange bærer ungen lenger inne, slik at magen kommer senere. Sikkert ikke noe å bekymre seg for, men er jo kjekt når den kommer da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er 16+2 på vei og har de siste ukene begynt å få mage, men nå venter jeg tvillinger. Men er som det blir sagt nesten ingenting på morgningen så kommer den etterhvert utover dagen !!

Håper selv også at den begynner å "strute" litt mer så man ser at man er gravid, og ikke bare spist litt mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg har magen ploppet ut nå den siste uken. Men så er jeg god og rund fra før av, så det er vel egentlig bare jeg som ser forskjell ... Ca. uke 17nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 16+2 idag, og har fint lite mage. Bitteliten kul helt nederst, men det synes ikke hvis jeg har på klær. Dette er mitt andre svangerskap, og det var sånn sist også. Da var det ingen som så at jeg var gravid da jeg var halvveis, og kulen kom vel ikke før rundt uke 28 hvor det faktisk syntes bak klær. (og jeg fødte i slutten av august, så var ikke det at jeg gjemte meg bak boblejakke og sånt heller...) Regner med at magen kommer seint nå også, men det gjør ingenting. Den blir nok mer enn stor nok i tide, og du rekker å bli lei den... :P Veldig forskjell på folk om hvordan de bærer barnet, jeg bar forrigemann langt inne, regner med at denne også ligger og snurrer seg bortimot rundt ryggraden.

kos deg med graviditeten du, egentlig en fordel at magen er litt liten. Slipper mer av sure oppstøt, og det virker ikke like tungt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar :)

 

Jeg får være tolmodig jeg da, og som dere sier, den blir vel tidsnok stor (og i veien?) uansett :)

 

Gleder meg likevel til at det synes på meg ;) Blir gøy.

 

Lykke til videre til dere andre! Jeg skal konsentrere meg om alle de fantastiske tingene som er i ferd med å skje, og ikke fokusere på "negative" ting :) (men sure oppstøt har jeg visst allerede fått, til tross for manglende mage...merkelig..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer veldig. Med førstemann hadde jeg problemer med å skjule at jeg var gravid frem til uke 12, begynte med gravidklær rundt uke 10.

Denne gangen har det nesten ikke vist at jeg er gravid før jeg rundet 20 uker... altså nå nettopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det akkurat likedan... er nå 17+3, har minimalt med mage... men jeg føler gravid. Var på tidlig ultralyd i uke 12, alt så bra ut da, gleder meg til ny ultralyd 20.januar!

Vi får bare være tålmodige:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner igjen følelsene dine, slik hadde jeg det også med min 1 graviditet. Hadde ikke mage i deg hele tatt før jeg var 7 mnd på vei. Da jge fortalte på jobb at jeg var gravid, 6 mnd, trodde ikke folk på meg he he. Jeg er nå gravid med nr 2, har 9 uker igjen til termin, og det er akkurat på samme viset nå. Har lagt på meg 4 kg, og er mem flat ennå, får mer og mer mage utover dagen, flat på morgenen, mage på kvelden. Egentlig ganske praktisk, kan sove på magen, gå med vanlig tøy, se tærne osv :-)

Har et par venninner som selv har hatt kjempemager, og følt seg som elefanter, de siste 2 mnd av svangerskapet, det virker ikke fristende. De har jo nesten vært "ubrukelige" pga store mager som bare var i veien, vondt å reise seg, umulig å sove, mannen måtte knytte skoene etc...

 

Men gi det noen uker du, så kommer nok magen litt etter litt. Når sparkingen virkelig tar til om noen uker, føler du deg nok kjapt veldig gravid :-D

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...